PepsiCo отчете приходи от продажби, които не отговориха на очакванията на анализаторите, и прогнозира бавен растеж за 2025 г., тъй като потребителите в Северна Америка се отдръпват от покупките на снаксове от производителя на Cheetos и Mountain Dew, пише Bloomberg.
Приходите на компанията за четвъртото ѝ фискално тримесечие са спаднали с 0,2% до 27,8 млрд. долара, обяви PepsiCo. Печалбата на акция е достигнала 1,96 долара, което е над прогнозата за 1,94 долара. Компанията очаква едноцифрен ръст на органичните си приходи през 2025 г.
Цената на акциите на компанията се понижи с 2,3% преди началото на борсовата сесия в Ню Йорк. От началото на годината до края на търговията в понеделник стойността на книжата отстъпи с 1,1%, докато индексът S&P 500 нарасна с 1,9% през същия период.
На ключовия северноамерикански пазар продадените обеми на марките Frito-Lay, Quaker и на напитките са спаднали. Обемите, продадени в Южна Америка също са се понижили, но на други международни пазари са записали ръст. Компанията заяви още, че инициативите, свързани с продуктивността, са подобрили маржовете и печалбата на акция през 2024 г.
Бюджетно ориентираните потребители органичават покупката на широка гама от продукти в супермаркетите. Производителите на храни, включително Conagra Brands и General Mills, привличат потребителите с проможии, които успяха да стимулират продажбите им, но това влияе на маржовете.
Компаниите за хранителни стоки, включително PepsiCo, търсят начини да увеличат тези маржове чрез оперативна ефективност.