IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Nestlé отчита органичен ръст от 2,2% през 2024 г.

Сред ключовите двигатели на този растеж са били категориите „Кафе“, „Шоколадови изделия“ и „Храни за домашни любимци“

13:54 | 13.02.25 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: unsplash.com
Снимка: unsplash.com

Групата Nestlé групата обяви финансовите си резултати за 2024 г., отчитайки органичен ръст на продажбите от 2,2% в условия на предизвикателно потребителско търсене. Реалният вътрешен ръст (RIG) възлиза на 0,8%, а ценообразуването допринася с 1,5% за растежа.

Органичният ръст се ускорява през годината – от 2,1% през първото полугодие до 2,3% през второто полугодие, с повишение на RIG от 0,1% до 1,4%. Сред ключовите двигатели на този растеж са били категориите „Кафе“, „Шоколадови изделия“ и „Храни за домашни любимци“, а по географски региони – нововъзникващите пазари и Европа.

Лоран Фрекс, главен изпълнителен директор на Nestlé, коментира:

„В предизвикателен макроикономически контекст и слаба потребителска среда постигнахме стабилни резултати през 2024 г. в съответствие с последните ни насоки. Органичният ръст беше 2,2%, с връщане към положителен реален вътрешен ръст от 0,8%, като и двата показателя се засилиха през втората половина. Свободният паричен поток се подобри до 10,7 млрд. швейц. франка, а Бордът предлага увеличение на дивидента на акция до 3,05 швейцарски франка. Имаме ясен план за ускоряване на представянето и трансформация за бъдещето. Увеличаването на инвестициите за стимулиране на растежа е в основата на нашите планирани действия. Това означава предоставяне на превъзходен вкус и качество на продуктите с ненадмината стойност, разширяване на успешните ни платформи и марки, ускоряване на внедряването на иновативните ни практики и справяне с изоставащите. Създаваме среда за тези инвестиции за ръст чрез нашата нова тригодишна програма за спестяване на разходи в размер на 2,5 млрд. швейц. франка. Постигаме напредък и вече сме осигурили над 300 млн. швейц. франка от тези спестявания за 2025 г."

„През 2025 г. очакваме нашите действия да доведат до подобрение в органичния ръст на продажбите, с по-нисък основен марж на търговската оперативна печалба в краткосрочен план, тъй като инвестираме в подобрения. Въпреки макроикономическата несигурност, пред нас има много възможности и разполагаме със стратегията, ресурсите и хората, за да ги реализираме“, добавя той.

Финансови резултати и анализ

Общите отчетени продажби достигат 91,4 млрд. швейцарски франка, което представлява спад от 1,8% спрямо предходната година. Основните причини за този спад са неблагоприятните валутни курсове, които оказват негативно влияние от -3,7%, както и продажби на активи с негативно влияние от 0,3%.

Маржът на оперативната печалба от основната търговска дейност (UTOP) достига 17,2%, което е в резултат на увеличените разходи за суровини и стратегическите инвестиции в маркетинг, нараснали с 40 базисни пункта. Нетната печалба възлиза на 10,9 млрд. швейцарски франка, а основната печалба на акция на отчетена база спада с 1,0% до 4,19 швейц. франка. Въпреки това, при постоянни валутни курсове, основната печалба на акция отбелязва ръст от 2,5% до 4,77 швейц. франка.

Свободният паричен поток се увеличава до 10,7 млрд. швейц. франка, подчертавайки стабилността на компанията и ефективността на оперативните процеси. Въз основа на тези резултати, Бордът на директорите предложи увеличение на дивидента до 3,05 швейц. франка на акция, като така продължава политиката на устойчиво възнаграждение на акционерите.

Стратегически инициативи и организационни промени

През 2024 г. Nestlé предприе значителни стратегически инициативи с цел подобряване на ефективността и ускоряване на растежа. Компанията обяви реорганизация на своята структура, намалявайки броя на географските си сегменти от 5 на 3 зони. Това ще позволи по-добро управление и по-бързо адаптиране към специфичните нужди на отделните пазари.

В допълнение, бизнесът Nestlé Waters и сегментът на високия клас напитки бяха обособени като самостоятелни единици, за да се постигне по-голяма гъвкавост и фокусираност в развитието им.

С цел повишаване на ефективността и намаляване на разходите, Nestlé въведе програма за оптимизация, насочена към спестяване на 2,5 млрд. швейц. франка до 2027 г. Вече са реализирани първите положителни ефекти от тази инициатива, което засилва доверието в дългосрочната финансова устойчивост на компанията.

Перспективи за 2025 г.

Nestlé очаква продължаващо подобрение на органичния ръст през 2025 г. спрямо 2024 г., като фокусът остава върху иновациите, устойчивото развитие и ефективното управление на разходите. Прогнозата за маржа на оперативната печалба от основната търговска дейност (UTOP) е минимум 16,0%, което отразява баланса между инвестициите в растеж и мерките за оптимизация на разходите.

Снимка: Нестле България Снимка: Нестле България

Нестле България

„2024 г. е поредна успешна година за "Нестле' в България. Година, в която отбелязахме своите първи три десетилетия устойчив и отговорен бизнес. Но и година, в която целият екип на компанията допринесе за реализиран органичен ръст от 7.9% - резултат от успешното изпълнение на стратегиите в деветте продуктови категории, с които оперираме на пазара. Водени от нашата мисия да допринасяме за развитието на хората и местните общности и да оставяме положителен отпечатък за тях, продължихме да надграждаме социалните си програми за популяризиране на балансираното хранене и физическата активност сред широката общественост и децата, да работим заедно с българските общини за възстановяване на опожарени горски масиви. Не на последно място - активното ни сътрудничество с над 10 публични и неправителствени организации - помогна да бъдем близо до социалните групи в нужда и те да получат над 30 тона храни и напитки“, коментира Петър Стоилов, изпълнителен директор на "Нестле България".

Поредната успешна година за "Нестле България" е доказателство за устойчивия модел на компанията, който съчетава иновации, отговорен бизнес и социална ангажираност. Въпреки предизвикателствата компанията продължава да инвестира в дългосрочни проекти, които не само укрепват позициите ѝ на пазара, но и допринасят за развитието на местните общности и опазването на околната среда. Успехът на "Нестле България" е резултат от стратегически подход, който обединява висококачествени продукти, ефективни партньорства и визия за по-добро бъдеще, доказвайки, че устойчивият растеж върви ръка за ръка с обществената отговорност.

Последна актуализация: 13:54 | 13.02.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още
Финанси виж още