Американците претърсват китайските приложения за електронна търговия за евтини чанти, панталони за йога и портфейли, тъй като потребителите се опасяват, че местните платформи ще повишат цените заради митата, съобщава Bloomberg.
Популярни видеа, хвалещи високото качество и ниските цени на стоките, предлагани в китайските платформи, подтикват американците да изтеглят приложения като DHgate, което се е изкачило до второ място в класацията за безплатни приложения в американския App Store на Apple, показват данни на SensorTower.
Заедно с DHgate, наричано от някои купувачи „Малкото жълто приложение“, Taobao на Alibaba Group Holding и Shein бяха сред най-теглените приложения за пазаруване в американския App Store.
Китайските доставчици и производители използват TikTok, за да споделят видеа, целящи да покажат на чужденците „източника на добрите стоки“. Много от видеата, в които се твърди, че чантите и дрехите на европейски марки от висок клас всъщност са доставени от китайски производители, предоставят връзки към сайтове и данни за контакт, с което зрителите могат да правят поръчки директно към тези доставчици.
„Не е необходимо да играете играта на Hermes за абсолютно същото нещо. Спестете парите си и се сдобийте с чанти Birkin и Mini Kelly точно навреме за лятото на 2025 г.“, гласи заглавието на ставащо популярно видео в TikTok, рекламиращо чанти Hermes в DHgate.
Фалшива версия на портфейл Louis Vuitton Pochette на стойност 1490 долара се предлага само за 3,24 долара в китайското приложение. Продадени са повече от 100 броя, сочат данните от приложението. Чифт панталони за йога на Lululemon, чиято цена на дребно е 98 долара, е бил предлаган само за 13 долара. Повече от 10 хил. броя са били продадени, показват данните от приложението.
Миналата седмица DHgate публикува отворено писмо до търговците относно своя „План за съпровождане на митата“, в което обещава да осигури трафик, субсидии, логистика и друга подкрепа за търговците, за да им помогне да намалят натиска върху разходите и да стабилизират продажбите.
Платформата заявява, че понастоящем в нея са регистрирани над 2,6 млн. доставчици, които произвеждат средно над 30 млн. онлайн продукта годишно. Тя покрива около 200 държави и региони, притежава повече от 10 чуждестранни склада и осигурява над 100 логистични маршрута.
DHgate е основана през 2004 г. от Уан Шутун, съоснователка на joyo.com, една от първите платформи за електронна търговия в Китай, която по-късно е придобита от Amazon.com. Наричана „женският Джак Ма“, Уан преди това е работила за Microsoft и Cisco Systems, преди да създаде собствена компания.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна