IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Страховете около митата тласкат американците към китайските приложения за пазаруване

Китайските доставчици и производители използват TikTok, за да споделят видеа, целящи да покажат на чужденците „източника на добрите стоки“

09:36 | 21.04.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Американците претърсват китайските приложения за електронна търговия за евтини чанти, панталони за йога и портфейли, тъй като потребителите се опасяват, че местните платформи ще повишат цените заради митата, съобщава Bloomberg.

Популярни видеа, хвалещи високото качество и ниските цени на стоките, предлагани в китайските платформи, подтикват американците да изтеглят приложения като DHgate, което се е изкачило до второ място в класацията за безплатни приложения в американския App Store на Apple, показват данни на SensorTower.

Заедно с DHgate, наричано от някои купувачи „Малкото жълто приложение“, Taobao на Alibaba Group Holding и Shein бяха сред най-теглените приложения за пазаруване в американския App Store.

Китайските доставчици и производители използват TikTok, за да споделят видеа, целящи да покажат на чужденците „източника на добрите стоки“. Много от видеата, в които се твърди, че чантите и дрехите на европейски марки от висок клас всъщност са доставени от китайски производители, предоставят връзки към сайтове и данни за контакт, с което зрителите могат да правят поръчки директно към тези доставчици.

„Не е необходимо да играете играта на Hermes за абсолютно същото нещо. Спестете парите си и се сдобийте с чанти Birkin и Mini Kelly точно навреме за лятото на 2025 г.“, гласи заглавието на ставащо популярно видео в TikTok, рекламиращо чанти Hermes в DHgate.

Фалшива версия на портфейл Louis Vuitton Pochette на стойност 1490 долара се предлага само за 3,24 долара в китайското приложение. Продадени са повече от 100 броя, сочат данните от приложението. Чифт панталони за йога на Lululemon, чиято цена на дребно е 98 долара, е бил предлаган само за 13 долара. Повече от 10 хил. броя са били продадени, показват данните от приложението.

Миналата седмица DHgate публикува отворено писмо до търговците относно своя „План за съпровождане на митата“, в което обещава да осигури трафик, субсидии, логистика и друга подкрепа за търговците, за да им помогне да намалят натиска върху разходите и да стабилизират продажбите.

Платформата заявява, че понастоящем в нея са регистрирани над 2,6 млн. доставчици, които произвеждат средно над 30 млн. онлайн продукта годишно. Тя покрива около 200 държави и региони, притежава повече от 10 чуждестранни склада и осигурява над 100 логистични маршрута.

DHgate е основана през 2004 г. от Уан Шутун, съоснователка на joyo.com, една от първите платформи за електронна търговия в Китай, която по-късно е придобита от Amazon.com. Наричана „женският Джак Ма“, Уан преди това е работила за Microsoft и Cisco Systems, преди да създаде собствена компания.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:30 | 21.04.25 г.
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още