Американският производител на продукти за лична хигиена Colgate-Palmolive сви прогнозата за растежа и печалбата си, тъй като очаква митата да увеличат разходите му с 200 млн. долара тази година, пише Bloomberg.
Органичните приходи от продажби се очаква да се повишат с 2 до 4 на сто, обяви компанията. Предишната му дългосрочна цел за растеж беше за 3-5%. Анализаторите очакват 3,4% повишение.
„Гледайки напред, насигурността и волатилността на световните пазари, включително въздействието на митата, остават предизвикателство“, коментира главният изпълнителен директор Ноел Уолъс.
Редица ръководители на компании предупредиха през този сезон на отчетите, че митата ще доведат до по-високи разходи за стоки за ежедневна употреба, тъй като компаниите прехвърлят увеличените си разходи за суровини върху купувачите. По-високите разходи биха могли допълнително да органичат потребителското търсене.
Очаква се брутният марж, с изключение на някои артикули, да запише само леко изменение от нивото си от 60,6%, отчетени от Colgate миналата година. Преди това компанията очакваше растеж, въпреки че разходите за реклама бяха стабилни като процент от продажбите. Анализатори прогнозираха минимално увеличение до почти 61%.
Тези промени ще доведат до нисък едноцифрен ръст на печалбата, докато преди това се прогнозираше нисък до среден едноцифрен растеж.
Ръстът на органичните приходи от продажби за първото тримесечие не успя да изпълни очакванията на анализаторите, тъй като бизнесът в Северна Америка се понижи повече от очакваното. Анализаторите прогнозираха, че подразделението в Азиатско-Тихоокеанския регион ще запише 2,6% ръст на приходите, но то отбеляза 3,1% спад.
Цената на акциите се повишава с 1% по време на борсовата сесия в петък. От началото на годината до края на търговията в четвъртък стойността на книжата на компанията се повиши с 2%.