Френският производител на алкохолни напитки Remy Cointreau отчете ръст на продажбите за първото тримесечие от началото на 2023 г. и в петък повиши прогнозата си за годишната печалба, след като заплахите за налагане на мита отшумяха, съобщава Ройтерс.
През последните години продажбите на Remy на ключовите пазари в САЩ и Китай се сринаха, което принуди компанията да понижи многократно прогнозите си и да се откаже от амбициозните си средносрочни цели за продажбите. През юни обаче компанията заяви, че най-лошото е минало.
Производителят на коняка Remy Martin и ликьора Cointreau съобщи, че органичните продажби за първото тримесечие са се увеличили с 5,7% на годишна база, което е значително над очакванията на анализаторите за повишение от 2,3%, и са се завърнали към растеж скоро след като новият главен изпълнителен директор Франк Марили пое ръководството през май.
Remy заяви, че тримесечният ръст се дължи на ниската база за сравнение спрямо миналата година в САЩ. Продажбите в Китай продължават да спадат, но Remy описа спада като „ограничен”.
Високата инфлация в САЩ и мрачното потребителско настроение в Китай вече бяха нанесли удар на бизнеса на Remy, и то още преди да се появят реални мита, или дори само заплаха за такива, на двата пазара.
Китай наложи високи мита, засягащи вноса на коняк през октомври 2024 г. Те бяха намалени като част от споразумение между индустрията и властите през юли, което облекчи влиянието за Remy.
В резултат на това Remy сега очаква годишният удар от китайските мита да бъде намален до 10 млн. евро спрямо прогнозираните по-рано 40 милиона евро. Компанията обаче е увеличила очакваните загуби от американските мита върху европейските стоки с 10 млн. евро, до 35 млн. евро.
Ревизираната прогноза за САЩ се основава на предположението, че европейският износ за САЩ ще бъде обложен с мито от 30% – нивото, което американският президент Доналд Тръмп заплаши да наложи на 1 август, освен ако текущите преговори не доведат до по-изгодна сделка. Преди това се предполагаше, че митото ще бъде 20%.
Remy сега очаква оперативната печалба за цялата година да спадне с средно до високо едноцифрено число, което е подобрение спрямо средно до високо двуцифреното понижение, което беше предвидено по-рано.
Компанията реализира около 70% от продажбите си от коняк, предимно в САЩ и Китай, което я прави по-уязвима от митата и икономическите спадове в сравнение с по-диверсифицираните си конкуренти.
Продажбите на коняк на Remy бележат органичен ръст от 1,3%, също задминавайки очакванията, въпреки трудните пазарни условия в Китай и „резкия спад“ на продажбите в Европа, Близкия изток и Африка.


Екшън в парламента! Депутати се псуваха и удряха
Спипаха шофьор да кара на два вида наркотик край Варна
Осъждан за грабеж го направи отново! Удари варненец и му взе чанта с пари и документи
34-годишен задигна 2 бона от варненско казино
Среднощна трагедия край Варна! Мъж загина при пътен инцидент в Аксаково
Warner Bros. смята да отхвърли офертата на Paramount
Петролът поскъпна след американската блокада на танкери край Венецуела
Мислехте, че търсенето на бензин е достигнало пик през 2019 г.? Опитайте пак
BNEF прогнозира забавяне на глобалния растеж на слънчевата енергия за първи път
Преходът към електрически автомобили се разнищва бавно, после изведнъж
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
10 дизелови седана, които са по-успешни от бензиновите си аналози
Mercedes показа най-бляскавия Unimog в историята
Официално: ЕС се отказва от забраната на ДВГ през 2035
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
5 зодии със силна интуиция
БСП към Радев: Решихме да градим и да влезем в управлението ВИДЕО / СНИМКИ
До 50 м е видимостта на магистрала "Тракия“ в Старозагорско
Скандали и шутове в пленарна зала между Радостин Василев и Гюнай Далоолу ВИДЕО
Саркози продаде за дни над 100 000 от книгата си за затвора