Френският производител на алкохолни напитки Remy Cointreau отчете ръст на продажбите за първото тримесечие от началото на 2023 г. и в петък повиши прогнозата си за годишната печалба, след като заплахите за налагане на мита отшумяха, съобщава Ройтерс.
През последните години продажбите на Remy на ключовите пазари в САЩ и Китай се сринаха, което принуди компанията да понижи многократно прогнозите си и да се откаже от амбициозните си средносрочни цели за продажбите. През юни обаче компанията заяви, че най-лошото е минало.
Производителят на коняка Remy Martin и ликьора Cointreau съобщи, че органичните продажби за първото тримесечие са се увеличили с 5,7% на годишна база, което е значително над очакванията на анализаторите за повишение от 2,3%, и са се завърнали към растеж скоро след като новият главен изпълнителен директор Франк Марили пое ръководството през май.
Remy заяви, че тримесечният ръст се дължи на ниската база за сравнение спрямо миналата година в САЩ. Продажбите в Китай продължават да спадат, но Remy описа спада като „ограничен”.
Високата инфлация в САЩ и мрачното потребителско настроение в Китай вече бяха нанесли удар на бизнеса на Remy, и то още преди да се появят реални мита, или дори само заплаха за такива, на двата пазара.
Китай наложи високи мита, засягащи вноса на коняк през октомври 2024 г. Те бяха намалени като част от споразумение между индустрията и властите през юли, което облекчи влиянието за Remy.
В резултат на това Remy сега очаква годишният удар от китайските мита да бъде намален до 10 млн. евро спрямо прогнозираните по-рано 40 милиона евро. Компанията обаче е увеличила очакваните загуби от американските мита върху европейските стоки с 10 млн. евро, до 35 млн. евро.
Ревизираната прогноза за САЩ се основава на предположението, че европейският износ за САЩ ще бъде обложен с мито от 30% – нивото, което американският президент Доналд Тръмп заплаши да наложи на 1 август, освен ако текущите преговори не доведат до по-изгодна сделка. Преди това се предполагаше, че митото ще бъде 20%.
Remy сега очаква оперативната печалба за цялата година да спадне с средно до високо едноцифрено число, което е подобрение спрямо средно до високо двуцифреното понижение, което беше предвидено по-рано.
Компанията реализира около 70% от продажбите си от коняк, предимно в САЩ и Китай, което я прави по-уязвима от митата и икономическите спадове в сравнение с по-диверсифицираните си конкуренти.
Продажбите на коняк на Remy бележат органичен ръст от 1,3%, също задминавайки очакванията, въпреки трудните пазарни условия в Китай и „резкия спад“ на продажбите в Европа, Близкия изток и Африка.


Все повече шофьори минават на регенерирани гуми
Спипаха мъж с дрога във Варна
Кои са автомобилите с най-комфортни седалки
Излъчиха шампионите по футбол и волейбол в Общинските ученически игри във Варна
Практично: Как да спасим колата от кражба с подръчни средства
Защо продажбата на F-35 на Саудитска Арабия е толкова противоречив въпрос?
Китайски еврооблигации за милиарди бяха презаписани над 26 пъти
Джеф Безос пренася своя характерен управленски стил в AI стартъп за $6 млрд.
Ник Клег: Трябва да разплетем бъркотията в AI на предишните ЕК, ЕП
Ник Клег: От AI компаниите трябва да се изисква повече прозрачност
Първото AMG, напълно независимо от Mercedes, няма да има ДВГ
Hyundai показа конкурент на Land Cruiser
Малък китайски SUV е новото оръжие на Stellantis в Европа
Регенерираните гуми набират популярност. По-евтини, но дали са безопасни?
Полицаи от Варна преследваха 100 километра пиян шофьор
10 храни, които помагат в борбата с възпаленията
Какво научава оръжейната индустрия на НАТО от бойните полета в Украйна
Един от „кръстниците“ на AI: Компаниите са поели в грешна посока
Как НАТО може да изгради стена от дронове в Европа