Акциите на Carlsberg поевтиняха, след като компанията отчете спад в обемите и предупреди, че потребителите продължават да ограничават разходите си, съобщава Bloomberg.
Общите органични обеми на датската пивоварна за полугодието се свиват с 1,7%, което е малко по-лошо от очакванията на анализаторите. Компанията предупреди, че не се очаква търсенето да се подобри през останалата част от годината. Органичната оперативна печалба обаче е нараснала с 2,3%.
„Това, което наблюдаваме, е продължаващо потиснато потребителско търсене“, заяви главният изпълнителен директор Якоб Ааруп-Андерсен по време на телефонен разговор с репортери в четвъртък.
Потребителите ограничават личните си разходи заради по-високите цени на стоките за домакинството. Ааруп-Андерсен заяви, че е трудно да се разграничи влиянието на американските мита от други фактори, но че те допринасят за несигурността.
Акциите поевтиняват с 4,6% към 10:40 ч. българско време. До сряда те поскъпваха с близо 18% през тази година.
Въпреки това компанията повиши прогнозата си за годишната печалба до горната граница, тъй като пивоварната се възползва от топлото лятно време и повишеното търсене на премиум бира, включително в Китай. Очаква се органичната оперативна печалба да нарасне с между 3% и 5% през тази година спрямо предишната прогноза за ръст от 1% до 5%.
Китай, където Carlsberg и конкурентните пивоварни пострадаха от спад, който доведе до това повече клиенти да употребяват алкохол у дома, отбелязва ръст в премиум сегмента, докато продажбите на обикновена бира спадат. Обемът се е увеличил с 1% в Китай, където Carlsberg се разраства в големите градове.
Резултатите на Carlsberg в Китай, където компанията е запазила пазарния си дял, контрастират с тези на конкурентите, включително Anheuser-Busch InBev, която миналия месец съобщи, че е отбелязала по-слаби резултати от пазара.
Компанията заяви, че интеграцията на производителя на безалкохолни напитки Britvic, след придобиването му в началото на годината, напредва добре. Тя е увеличила пазарния дял на марки като Pepsi Max и 7UP и заяви, че е спечелила от топлото време в голяма част от Европа, което е повишило продажбите след влажното лято миналата година.
Ааруп-Андерсен заяви, че потребителите по целия свят стават по-умерени и Carlsberg променя бизнеса си, за да се възползва от това, инвестирайки в напитки с по-ниско съдържание на захар и без захар, както и в безалкохолна бира, тъй като сред по-младото поколение има „повече въздържатели“.


Без ток във Варна на 5 декември 2025
Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Времето във Варна на 5 декември 2025
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Легендарната чалготека "Син Сити" става зала за изкуства
Първата дама на САЩ запали светлините на коледното дърво край Белия дом
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса