IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Акциите на Carlsberg поевтиняват след предупреждение за по-слаби потребителски разходи

Общите органични обеми на датската пивоварна се свиват с 1,7%

11:20 | 14.08.25 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Акциите на Carlsberg поевтиняха, след като компанията отчете спад в обемите и предупреди, че потребителите продължават да ограничават разходите си, съобщава Bloomberg.

Общите органични обеми на датската пивоварна за полугодието се свиват с 1,7%, което е малко по-лошо от очакванията на анализаторите. Компанията предупреди, че не се очаква търсенето да се подобри през останалата част от годината. Органичната оперативна печалба обаче е нараснала с 2,3%.

„Това, което наблюдаваме, е продължаващо потиснато потребителско търсене“, заяви главният изпълнителен директор Якоб Ааруп-Андерсен по време на телефонен разговор с репортери в четвъртък.

Потребителите ограничават личните си разходи заради по-високите цени на стоките за домакинството. Ааруп-Андерсен заяви, че е трудно да се разграничи влиянието на американските мита от други фактори, но че те допринасят за несигурността.

Акциите поевтиняват с 4,6% към 10:40 ч. българско време. До сряда те поскъпваха с близо 18% през тази година.

Въпреки това компанията повиши прогнозата си за годишната печалба до горната граница, тъй като пивоварната се възползва от топлото лятно време и повишеното търсене на премиум бира, включително в Китай. Очаква се органичната оперативна печалба да нарасне с между 3% и 5% през тази година спрямо предишната прогноза за ръст от 1% до 5%.

Китай, където Carlsberg и конкурентните пивоварни пострадаха от спад, който доведе до това повече клиенти да употребяват алкохол у дома, отбелязва ръст в премиум сегмента, докато продажбите на обикновена бира спадат. Обемът се е увеличил с 1% в Китай, където Carlsberg се разраства в големите градове.

Резултатите на Carlsberg в Китай, където компанията е запазила пазарния си дял, контрастират с тези на конкурентите, включително Anheuser-Busch InBev, която миналия месец съобщи, че е отбелязала по-слаби резултати от пазара.

Компанията заяви, че интеграцията на производителя на безалкохолни напитки Britvic, след придобиването му в началото на годината, напредва добре. Тя е увеличила пазарния дял на марки като Pepsi Max и 7UP и заяви, че е спечелила от топлото време в голяма част от Европа, което е повишило продажбите след влажното лято миналата година.

Ааруп-Андерсен заяви, че потребителите по целия свят стават по-умерени и Carlsberg променя бизнеса си, за да се възползва от това, инвестирайки в напитки с по-ниско съдържание на захар и без захар, както и в безалкохолна бира, тъй като сред по-младото поколение има „повече въздържатели“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:20 | 14.08.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още