IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Собственикът на Pizza Hut обмисля продажбата на веригата ресторанти

Тази стъпка е първата значителна стратегическа стъпка под управлението на новия главен изпълнителен директор

18:12 | 04.11.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Yum! Brands започва стратегически преглед на Pizza Hut, проучвайки възможностите пред веригата, която изпитва затруднения и изостава на силно конкурентния пазар на пици, съобщава Bloomberg.

„Резултатите на Pizza Hut показват, че е необходимо да се предприемат допълнителни мерки, за да се помогне на марката да реализира пълната си стойност, което може да се осъществи по-добре извън Yum! Brands“, казва главният изпълнителен директор Крис Търнър в изявление, с което обяви плана.

Акциите на Yum поскъпнаха с 1% в предпазарната търговия. Цената на акциите им се е повишила с 3,9% през тази година до затварянето на пазара в понеделник в сравнение с ръст от 16,5% на S&P 500.

Веригата бележи по-слаби резултати от други вериги за пица, тъй като конкурентите все повече се обръщат към промоции, за да стимулират растежа. Domino’s Pizza и Papa John’s International записаха ръст на бизнеса си в Северна Америка в последните си финансови отчети.

Yum не е определила краен срок за процеса на преразглеждане, се казва в изявлението. Другите вериги на компанията включват Taco Bell и веригата ресторанти за бързо хранене KFC.

Продажбите на съществуващите заведения на Pizza Hut на световно ниво са се свили с 1% през последното тримесечие, което е осмото поредно тримесечие на спад в продажбите.

Тази стъпка е първата значителна стратегическа стъпка под управлението на Търнър, който пое ръководството на Yum през октомври. Наред с прегледа на Pizza Hut, компанията очаква да приключи придобиването на 128 франчайз ресторанта Taco Bell в югоизточната част на САЩ през текущото тримесечие.

Финансови резултати

Докато продажбите на Pizza Hut спадат, другите марки на Yum се представят много по-добре. Yum обяви отчета си за третото тримесечие във вторник, като марките Taco Bell и KFC отбелязват ръст на продажбите от съответно 7% и 2% в САЩ. Международните продажби на KFC, които съставляват 86% от бизнеса на марката, са нараснали с 3% на сравнима база.

Това помага на Yum да отбележи ръст на продажбите от 3% за периода, което е по-добре от очакванията на пазара за увеличение от 2,6%. Печалбата на акция, без еднократните елементи, също надмина прогнозите на анализаторите.

Разширяването на дигиталните възможности на компанията също е сред приоритетите на Търнър. Онлайн продажбите на Yum са достигнали рекордните 10 млрд. долара през последното тримесечие, според изявлението.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:12 | 04.11.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мениджмънт виж още

Коментари

Финанси виж още