Yum! Brands започва стратегически преглед на Pizza Hut, проучвайки възможностите пред веригата, която изпитва затруднения и изостава на силно конкурентния пазар на пици, съобщава Bloomberg.
„Резултатите на Pizza Hut показват, че е необходимо да се предприемат допълнителни мерки, за да се помогне на марката да реализира пълната си стойност, което може да се осъществи по-добре извън Yum! Brands“, казва главният изпълнителен директор Крис Търнър в изявление, с което обяви плана.
Акциите на Yum поскъпнаха с 1% в предпазарната търговия. Цената на акциите им се е повишила с 3,9% през тази година до затварянето на пазара в понеделник в сравнение с ръст от 16,5% на S&P 500.
Веригата бележи по-слаби резултати от други вериги за пица, тъй като конкурентите все повече се обръщат към промоции, за да стимулират растежа. Domino’s Pizza и Papa John’s International записаха ръст на бизнеса си в Северна Америка в последните си финансови отчети.
Yum не е определила краен срок за процеса на преразглеждане, се казва в изявлението. Другите вериги на компанията включват Taco Bell и веригата ресторанти за бързо хранене KFC.
Продажбите на съществуващите заведения на Pizza Hut на световно ниво са се свили с 1% през последното тримесечие, което е осмото поредно тримесечие на спад в продажбите.
Тази стъпка е първата значителна стратегическа стъпка под управлението на Търнър, който пое ръководството на Yum през октомври. Наред с прегледа на Pizza Hut, компанията очаква да приключи придобиването на 128 франчайз ресторанта Taco Bell в югоизточната част на САЩ през текущото тримесечие.
Финансови резултати
Докато продажбите на Pizza Hut спадат, другите марки на Yum се представят много по-добре. Yum обяви отчета си за третото тримесечие във вторник, като марките Taco Bell и KFC отбелязват ръст на продажбите от съответно 7% и 2% в САЩ. Международните продажби на KFC, които съставляват 86% от бизнеса на марката, са нараснали с 3% на сравнима база.
Това помага на Yum да отбележи ръст на продажбите от 3% за периода, което е по-добре от очакванията на пазара за увеличение от 2,6%. Печалбата на акция, без еднократните елементи, също надмина прогнозите на анализаторите.
Разширяването на дигиталните възможности на компанията също е сред приоритетите на Търнър. Онлайн продажбите на Yum са достигнали рекордните 10 млрд. долара през последното тримесечие, според изявлението.


Иновация: Испания откри как да намали катастрофите
Парк-музей "Владислав Варненчик" отбелязва 581 години от Битката при Варна
Добрата новина: Откриха Стефани
Новa мода в туризма: Богаташи плащат, за да уловят, наберат и сготвят храната си
Новата реалност: Лайковете определят живота ни
Златото се консолидира, а криптото страда от липсата на ликвидност в САЩ
Европа иска край на войната в Украйна сега, а Америка сдържане на Русия
Джейми Даймън: Прегърнете AI
Български стартъп създаде система за бърза инспекция на пътища чрез дронове и AI
Британските политици трябва да внимават с „расовата карта“
Toyota съживява позабравена марка с приключенски офроудър
Червена разделителна лента намалява катастрофите
Шест ужасни коли с гениални хрумвания
Почина архитектът на трансформацията на Renault
Защо електрическите автомобили са по-скъпи за ремонт - не е само батерията
Румен Овчаров: Ако санкциите не бъдат отменени, оставаме без горива
5 ферментирали храни за силен имунитет
Икономист: Бюджет 2026 изглежда зле по много измерения
Обувки loafer са новият хит на сезона
Тръмп: Парите за здраве да се дадат на гражданите, вместо на застрахователите