Китай предупреждава, че ескалиращите търкания с Европейския съюз (ЕС) относно вноса на електрически превозни средства може да предизвикат търговска война, след като министърът на икономиката на Германия отнесе темата за митата по време на посещение в Пекин-.
Роберт Хабек е първият високопоставен европейски служител, посетил Китай, откакто Брюксел предложи високи мита върху вноса на произведени в Китай електрически превозни средства заради прекомерните държавни субсидии, пише Ройтерс.
Решението на ЕС отприщи идеи за контрамерки от страна на Китай, както и остри критики.
Китайските автомобилни производители призоваха Пекин да повиши митата върху вносните европейски автомобили с бензинови двигатели. Правителството на Китай започна дъмпингово разследване на вноса на свинско месо от ЕС като отмъщение.
„Отговорността е изцяло на ЕС“, посочва се в изявление на говорител на китайското министерство на търговията.
„В своето разследване на изравнителните мита европейската страна сплашваше и принуждаваше китайските предприятия, заплашваше да приложи наказателни високи тарифни ставки и изискваше прекалено обширна информация“, допълва говорителят.
Посещението на Хабек се разглежда като възможност за Германия, най-голямата икономика в Европа, да обясни на китайските служители защо са въведени митата и, същевременно, да се опита да намали риска от ответни мерки, които биха навредили на германския бизнес.
Гласът на Германия има особена тежест и водещите производители на автомобили яростно се противопоставят на митата на ЕС. Берлин призова за диалог, като същевременно очаква Китай да направи компромис.
Производителите на автомобили в Германия биха били най-изложени на каквито и да е контрадействия от страна на Китай, тъй като почти една трета от продажбите им се осъществяват във втората най-голяма икономика в света.
Хабек по-рано в петък смекчи очакванията за това, което може да бъде решено по време на посещението му. Той признава, че не очаква да постигне решение на търговското напрежение.
Германия също така се стреми да разшири достъпа на своите компании до огромния китайски пазар, като същевременно се опитва да "намали риска" икономиката на страната да стане зависима от китайската икономика.
Търговски експерти казват, че всички икономически и политически фактори все повече благоприятстват отношенията между САЩ и Германия. Търговията между двете страни възлиза на 64 млрд. долара през първото тримесечие на годината, което е малко повече от търговията между Китай и Германия.
Германският износ за Китай се свива с 41% през май в сравнение с май 2023 г., докато износът за САЩ се повишава с над 4%.
Така данните отнемат короната на Китай като най-големия търговски партньор на Германия в последните осем години.


Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали


преди 1 година Китай изнася за ЕС два пъти повече отколкото внася от блока..Ай да видим кой има повече да губи при една търговска война.Китайците така и не вдянаха,че сегашният им икономически модел с несъразмерно наблягане на индустрията и износът на практика поставя и тях в зависимост.Ако искат да преминат на следващо ниво в развитието си, е крайно време да насочат усилията си към стимулиране на вътрешното потребление и съпътстващият го сектор на услугите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: Tikva007 ... рашибозуцитe си гръмнаха тръбите !! стига си ривал за този газ , те така решиха . съсипаха си турбините в Портовая , сега си съсипват и турбините в Анапа с нерегламентирано пафкане ... тез не стават за нищо , едната газ не могат да докарат дето имат . а изпразването на немските вериги супермаркети от поднебесни шшшиитове е добре дошло за всички потребители . ще продават най-накрая европейски стоки по рафффтовете си ... !! ... е , неколко немски фамилии ще печелят по-малко кинти отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година От #1: Ето за кого: *През първото тримесечие на годината САЩ изпреварват Китай като най-големия търговски партньор на Германия* - Въпросът е, толкова ли ще са полезни за германската икономика шампионските търговски рекорди със САЩ, вместо с Китай, колкото са американските доставки на американски LNG вместо руски тръбен газ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година *Роберт Хабек е първият високопоставен европейски служител, посетил Китай, откакто Брюксел предложи високи мита върху вноса на произведени в Китай електрически превозни средства заради прекомерните държавни субсидии, пише Ройтерс.* - Интересно, че не Германия, която е най-големият производител на автомобили и най-потърпевш от китайския внос, не е инициатор на митата и се бори срещу тях, а Брюксел ръчка да остави Германия и без пазар, след като я остави и без енергия. За кого ли работи Брюксел? отговор Сигнализирай за неуместен коментар