Преди две години и половина "Грийн Иновейшън" пое ангажимент, че ще изведе фирмата на Българската фондова борса (БФБ). Искаме компанията да отговори на изключителния интерес към технологиите за производство на „зелен водород“. Компанията таргетира големи индустриални клиенти и предлагането на БФБ ще допринесе за легитимността ѝ.
Това казаха Драгомир Иванов, изпълнителен директор на "Грийн Иновейшън“, и Ангел Рабаджийски, изп. директор на "Карол", в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.
"Грийн Иновейшън" АД (Hydrogenera) планира да предложи между 100 хил. и 500 хил. акции чрез публично предлагане на БФБ, като предвиденият ценови диапазон е между 12 и 20 лева за акция.
Ангел Рабаджийски коментира, че сега е моментът „Грийн Иновейшън“ да излезе на борсата. „Виждаме добри примери от останалите водещи компании. Трендът е наистина много добър. Съществува обаче вакуум на пазара на дялово инвестиране“, отчете той.
„Основната цел е да бъдем част от глобалната стратегия за водородни стопанства. Стараем се да покрием цялата верига – от производства за големи компании до отделни R&D проекти за употребата на водород за говирво при автомобили“, обясни Драгомир Иванов.
Рабаджийски уточни, че това, което отличава „Грийн Иновейшън“ от останалите големи конкуренти, е, че прави пълния цикъл на производство и внедряване на този тип системи. Компанията е лидер на Балканите.
„В Европа често се работи по големи проекти с външно финансиране, но липсва рентабилност. „Грийн Иновейшън“ има 90 проекта, осъществени на B2B база, а не финансирани от фондове“, сподели Иванов.
Водородът ще играе важна роля при зеления транспорт, включително летящите автомобили. Ако е успешно IPO-то, ще увеличим капацитета за производство на електролизьори. „Основната ни цел е да минем на следващото ниво, за да се борим за по-големите проекти, каза Иванов.
Той подчерта, че до 90% от компонентите при производството на електролизьори са разработка на компанията. Останалите 10% не са от Китай, а от САЩ, Япония и Европа. „Дори да има отстъпление на европейско ниво, продуктите на компанията гарантират над 20% енергийна ефективност за индустриалните потребители“, допълни Рабаджийски.
„Тази година целта ни е да запазим темповете на растеж, които са средно 100% на година“, каза Иванов.
Материалът не е препоръка за вземане на инвестиционно решение.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.