IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Швейцарските компании за часовници виждат забавяне на пазара

Търсенето на луксозни часовници започва да се забавя от безпрецедентния бум в индустрията по време на пандемията

10:54 | 12.04.23 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Ръководителите на някои от най-големите швейцарски производители на часовници – от Patek Philippe до Oris, казват, че търсенето на луксозни часовници започва да се забавя от безпрецедентния бум в индустрията по време на пандемията, съобщава Bloomberg.

„Виждам, че през последните два месеца пазарът е малко по-бавен от преди“, казва Тиери Стърн, председател и контролиращ акционер на семейния бранд Patek Philippe.

„Не казвам, че е много зле – изобщо даже. Но просто виждам, че се забавя“, добавя той в интервю.

Независимият бранд Oris казва, че макар приходите му да са се увеличили с двуцифрен процентен пункт от началото на годината, той също вижда някои ранни признаци на забавяне на поръчките на дребно.

„Продажбите остават добри, но запасяването са малко по-слаби“, казва един от главните изпълнителни директор Ролф Щудер в интервю.

Коментарите бележат ранни сигнали, че секторът на луксозните часовници може би се охлажда, след като търсенето и износът от Швейцария скочиха до рекордни нива от около 25 млрд. франка (27,6 млрд. долара) по време на пандемията, след като ново поколение потребители, най-вече в САЩ, преоткриха механичните часовници.

Търсенето на часовници Patek, чиято цена започва от около 30 хил. паунда, все още надвишава предлагането. Президентът на компанията обаче казва, че очакването на нови модели или продължаващите опасения относно инвазията на Русия в Украйна и икономическата несигурност може да смекчат апетита на потребителите.

Oris, чийто часовници струват средно около 2200-2400 долара, казват, че американският пазар все още е силен, както и френският, но европейските държави, включително Германия, Белгия и Нидерландия, са по-предизвикателни.

“Виждате, че хората са малко по-внимателни“, казва той.

Жулиен Торнаре, ръководител на бранда Zenith, предупреждава, че има „има доста нестабилност навсякъде“, въпреки че марката приключи 2022 г. с най-добрите си продажби, откакто бе придобита от гиганта в луксозната индустрия LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton през 1999 г.

Торнаре посочва „травмата“ от тригодишното пандемично затваряне на китайския пазар, който бе топ дестинацията за износа на швейцарски часовници, преди да бъде задминат от САЩ през 2021 г.

„Мисля, че трябва да бъде търпеливи, за да се върнем към онова, което познавахме преди“, казва Торнаре за китайските купувачи, които не възстановили напълно предпандемичните си навици след края на политиките за нулев Covid там.

Охлаждащото се търсене би било смесена благословия за Patek и други топ брандове като Rolex, тъй като може да намали времето, което потребителите трябва да изчакат, за да получат обаждане от оторизираните дилъри, че часовникът им е пристигнал.

Разликата между производството на Patek от около 70 хил. часовника годишно и търсенето е толкова голяма, че „не е толкова лошо, ако видим известно забавяне“, казва Стърн.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:54 | 12.04.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още