Ръководителите на някои от най-големите швейцарски производители на часовници – от Patek Philippe до Oris, казват, че търсенето на луксозни часовници започва да се забавя от безпрецедентния бум в индустрията по време на пандемията, съобщава Bloomberg.
„Виждам, че през последните два месеца пазарът е малко по-бавен от преди“, казва Тиери Стърн, председател и контролиращ акционер на семейния бранд Patek Philippe.
„Не казвам, че е много зле – изобщо даже. Но просто виждам, че се забавя“, добавя той в интервю.
Независимият бранд Oris казва, че макар приходите му да са се увеличили с двуцифрен процентен пункт от началото на годината, той също вижда някои ранни признаци на забавяне на поръчките на дребно.
„Продажбите остават добри, но запасяването са малко по-слаби“, казва един от главните изпълнителни директор Ролф Щудер в интервю.
Коментарите бележат ранни сигнали, че секторът на луксозните часовници може би се охлажда, след като търсенето и износът от Швейцария скочиха до рекордни нива от около 25 млрд. франка (27,6 млрд. долара) по време на пандемията, след като ново поколение потребители, най-вече в САЩ, преоткриха механичните часовници.
Търсенето на часовници Patek, чиято цена започва от около 30 хил. паунда, все още надвишава предлагането. Президентът на компанията обаче казва, че очакването на нови модели или продължаващите опасения относно инвазията на Русия в Украйна и икономическата несигурност може да смекчат апетита на потребителите.
Oris, чийто часовници струват средно около 2200-2400 долара, казват, че американският пазар все още е силен, както и френският, но европейските държави, включително Германия, Белгия и Нидерландия, са по-предизвикателни.
“Виждате, че хората са малко по-внимателни“, казва той.
Жулиен Торнаре, ръководител на бранда Zenith, предупреждава, че има „има доста нестабилност навсякъде“, въпреки че марката приключи 2022 г. с най-добрите си продажби, откакто бе придобита от гиганта в луксозната индустрия LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton през 1999 г.
Торнаре посочва „травмата“ от тригодишното пандемично затваряне на китайския пазар, който бе топ дестинацията за износа на швейцарски часовници, преди да бъде задминат от САЩ през 2021 г.
„Мисля, че трябва да бъде търпеливи, за да се върнем към онова, което познавахме преди“, казва Торнаре за китайските купувачи, които не възстановили напълно предпандемичните си навици след края на политиките за нулев Covid там.
Охлаждащото се търсене би било смесена благословия за Patek и други топ брандове като Rolex, тъй като може да намали времето, което потребителите трябва да изчакат, за да получат обаждане от оторизираните дилъри, че часовникът им е пристигнал.
Разликата между производството на Patek от около 70 хил. часовника годишно и търсенето е толкова голяма, че „не е толкова лошо, ако видим известно забавяне“, казва Стърн.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"