Шведският мебелен гигант IKEA обучава свои служители в кол центрове да предлагат дистанционни консултации по интериорен дизайн, тъй като компанията планира да предложи повече услуги за домашни ремонти и да насочи стандартните клиентски заявки към бот с изкуствен интелект, наречен Billie, пише Ройтерс.
През април IKEA разшири услугите си за интериорен дизайн във Великобритания и САЩ, след като по-рано започна да ги предлага в някои части от Европа, Австралия, Обединените арабски емирства и другаде.
Във Великобритания клиентите плащат по 25 паунда (малко над 31 долара) за видео разговор с продължителност 45-60 минути, в който получават съвети за интериорен дизайн и списък с предложени продукти. Те могат също да платят 125 паунда за три консултации за дизайн на работно пространство, етажен план и 3D визуализации.
От Ingka Group, която е компанията собственик на по-голямата част от магазините на IKEA, казват, че са обучили 8500 служители в кол центрове като консултанти по интериорен дизайн от 2021 г. насам. Същевременно ботът Billie – стартиран същата година с име, вдъхновено от серията секции на IKEA Billy – е обработил 47% от запитванията на клиенти към кол центровете през последните две години.
„Ние сме ангажирани с увеличаването на подходящите умения на колегите за заетост в Ingka, чрез учене през целия живот и развитие и преквалификация, и с ускоряването на създаването на нови работни места“, коментира Улрика Бисерт, глобален мениджър за служителите и културата в Ingka Group.
Запитана дали повишеното използване на изкуствен интелект ще доведе до намаляване на броя на служителите в компанията, Бисерт отговаря: „Не това виждаме в момента.“
Продажбите по телефона или с видео на продукти и услуги чрез канала за дистанционни консултации за интериорен дизайн са генерирали приходи за 1,3 млрд. евро през финансовата 2022 година - 3,3% от общите приходи на на Ingka. От групата посочват пред Ройтерс, че имат за цел да увеличат този дял до 10% до 2028 г.
За сравнение, онлайн продажбите на продукти чрез уебсайта на IKEA, който е собственост на Ingka, възлизат на около 9,9 млрд. евро, или 25% от общите продажби през финансовата година, приключваща на 31 август 2022 г.
Инвестицията в дигитални услуги на фона на експанзията на IKEA в САЩ за 2 млрд. евро в САЩ, отговаря на усилията на конкурента Wayfair, който миналия месец стартира Digital Design Studio – отделен павилион в рамките на магазина, където купувачите могат да експериментират с различни стилове на обзавеждане в цифров модел на стая.
„Не е изненадващо, че IKEA се фокусира върху виртуални канали за продажба – изненадата по-скоро е в това, че се случва по-късно, отколкото можеше да бъде“, казва Джоселин Паули, технологичен адвокат и съ-ръководител на екипа за търговия на дребно в Gowling WLG в Лондон.
Тя обяснява, че тези виртуални услуги изискват значителни инвестиции, за да се гарантира, че цветовете, текстурите и размерите на артикулите са точно отразени и да се сведе до минимум връщането на продукти.
преди 10 месеца глууупаво решение... но трябва да се максимизират печалбите! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца Боррель спрогнозировал, когда начнутся переговоры между Россией и Украинойhttps://***.ondacero.es/programas/mas-de-uno/audios-podcast/entrevistas/carlos-alsina-josep-borrell_202306126486c11fea11350001ef8d34.html отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца Леекинко са се объркали ,че ще прееват братушките ,сеги пустинна буря не е в ирак а при златния мииярд. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца Посещението стартира с откриваща среща с министъра на финансите Асен Василев, съобщават от Министерство на финансите https://***.expert.bg/macroview/finance/ekspertno-poseshtenie-na-mvf-e-v-bylgarija-1988270.html отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца Някой знае ли нещо за Ан Макгърк?http://spodeli.net/3/story-170775.html отговор Сигнализирай за неуместен коментар