IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Износът на швейцарски часовници намалява през юли за пръв път от две години

Търсенето на скъпи часовници започва да се забавя на фона на по-високите цени и икономически натиск

12:51 | 22.08.23 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Износът на швейцарски часовници леко е намалял през юли, като това е първият месечен спад от над две години, тъй като търсенето на скъпи часовници започва да се забавя на фона на по-високите цени и икономически натиск, съобщава Bloomberg.

Доставките са се свили с 0,9% миналия месец до 2,2 млрд. франка (2,5 млрд. долара), като Китай е основен двигател зад спада, заяви Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия във вторник.

Износът към Китай – втория по големина пазар след САЩ, е намалял с 16,6% след ръст миналата година. Сингапур – друг ключов пазар, отчита спад от 7,9% в сравнение със силен ръст преди година.

Понижението предполага, че процъфтяващото търсене на скъпи швейцарски часовници може би започва да се охлажда, след като достигна рекорд от над 24 млрд. франка през 2022 г. Брандове от Omega до Patek Philippe и Rolex повишават цените, за да компенсират по-високите производствени разходи, увеличавайки по този начин продажбите и печалбата.

Анализаторът на Zuercher Kantonalbank Патрик Швендиман коментира, че месечният спад на износа е неочакван и може да повлияе негативно на акциите на Richemont и Swatch Group.

„Въпреки това, както обикновено, износът на часовници само за един месец не трябва да се надценява, тъй като това не е цифра на продажбите“, добавя той, прогнозирайки нов ръст на износа през август и септември.

Последният път, когато износът на швейцарски часовници претърпя месечен спад, бе през януари 2021 г.

Според Федерацията лекият спад „няма да окаже значително влияние върху общата тенденция или прогнозите за 2023 г.“, което предполага, че индустрията все още може да отбележи нов рекорд и тази година.

Износът е намалял във всички ценови сегменти с изключение на часовниците на цена над 3000 франка, които са нараснали с 2,2% по стойност.

Доставките за САЩ, които изпревариха Китай като най-големия пазар през 2021 г., се увеличават с 5,2% през юли, което показва, че търсенето все още расте на най-големия пазар за швейцарски часовници.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:51 | 22.08.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още