Водещият производител на диаманти в света De Beers съкращава значително цените, опитвайки се да съживи продажбите, след като пазарът почти застина миналата година, съобщава Bloomberg.
Индустрията изпадна в застой през втората половина на 2023 г., след като двете най-големи миннодобивни компании почти напълно спряха снабдяването в отчаян опит да съживят цените. И макар това да помогна до известна степен на търговията, засега остава неясно колко голям е апетитът на купувачите в момента.
За да се подобри търсенето, от De Beers намаляват цените с около 10% по време на първата си продажба за годината, която обикновено е и една от най-големите, съобщават запознати. Някогашният монополист направи най-големите съкращения за някои от най-големите си камъни, като тези в една от категориите са с 25% по-евтини, посочват още източниците, пожелали анонимност.
Индустрията бе един от големите печеливши от пандемията, след като затворените у дома потребители се насочиха към диамантите и други луксозни стоки. Но търсенето бързо се изпари с повторното отваряне на икономиката, което остави мнозина в сектора с излишни количества, за които вече са платили твърде много.
Охлаждането бързо ескалира с проблемите на ключовия американски пазар, притиснат от растящата инфлация. В допълнение потребителските нагласи на китайския пазар бяха засегнати от имотната криза в страната, докато конкуренцията от лабораторно създадени камъни продължава да расте.
Това не остави друг избор на индустрията, освен да намали снабдяването. Руската „Алроса“ през септември преустанови всички продажби за два месеца и бе последвана от купувачи в Индия – основния център на обработка и търговия, доброволно забранявайки вноса.
De Beers даде възможност на потребителите си да се откажат от всички камъни, договорени за покупка при последните си две продажби за 2023 г., макар че не намали цените въпреки затрудненията на по-широкия пазар. Сега компанията отменя тази възможност, посочват запознатите.
Говорител на De Beers е отказал коментар.
Компанията все още има значително влияние на пазара на необработени диаманти. Тя провежда десет продажби всяка година, на които купувачите като цяло трябва да приемат предлаганите цени и количества.
На тазмесечната продажба най-голямото намаление на цените е в категорията на диамантите между 2 и 4 карата, които могат да бъдат изрязани в по-малки и полирани камъни, използвани за годежни пръстени, и които са с много високо качество, но не безупречни.
Въпреки че намали цените за същата категория значително миналата година, De Beers ги понижава с нови 25% този месец, коментират източниците. Този тип камъни бяха силно засегнати от популярността на синтетичните диаманти, които също поевтинят.
Първата продажба за годината е една от най-ключовите, тъй като прекупвачите, които режат и полират необработените камъни, превръщайки ги в бижута, попълват запасите си след ключовия празничен период в края на годината.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа