Марката Budweiser ще остане официалната бира на Световното първенство по футбол и през 2026 г. в САЩ, след като собственикът ѝ AB InBev поднови договора си с ФИФА в четвъртък въпреки трудностите с домакина на първенството през 2022 г. в Катар, съобщава Associated Press.
Два дни преди турнира в Катар организаторите на Световното първенство оттеглиха обещанието си да позволят на феновете да купуват алкохолна бира на стадионите.
Ходът бе неочакван удар за пивоварната, чийто бранд Budweiser е бирата на Световното първенство още от 1986 г.
ФИФА явно не е успяла да защити AB InBev от натиска от Катар в спор, който изглежда като потенциално нарушение на договора за световната футболна организация. Консервативната мюсюлманска страна се ангажира да изпълни договорките с търговските партньори на ФИФА, когато подаде кандидатурата си за домакин през 2009 г.
Макар че продажбите на Budweiser спаднаха по стадионите, световната публичност на спора може би даде тласък на пивовара и остави малко място за съмнение кой бранд е обвързан със Световното първенство.
Подновяването на договорката за първенството през 2026 г. изглеждаше да е уредено въпреки спора в Доха. Президентът на ФИФА Джани Инфантино заяви тогава, че отношенията с AB InBev са добри и бяха разменени поздрави преди пристигането в Катар.
Не се споменават отминалите проблеми в изявлението на ФИФА от четвъртък, с което се потвърждава, че AB InBev ще бъде спонсор на Световното първенство за жени, което стартира следващия месец в Австралия и Нова Зеландия, и за мъже през 2026 г., на което домакини ще бъдат заедно САЩ, Канада и Мексико и ще се изиграят 104 мача вместо 64.
„Първенствата от Световното първенство са най-популярните спортни събития в света“, каза главният маркетинг директор на AB InBev Марсел Маркондес. „Силно свързани сме с феновете и футбола по целия свят, ето защо сме развълнувани за продължаването на отношенията с ФИФА“.
Стойността на подновения договор не е обявена. Според медийни твърдения спонсорството на предишното първенство е било за около 75 млн. долара.


Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
Внукът на Мохамед Али ще подгрява Кобрата в Дубай
Червен код в Гърция, бурята "Байрон" настъпва здраво
преди 2 години По всичко личи, че и футболът ще се превърне в същия ерзац, както и Budweiser - бил някога бира, преди да стъпи на американска земя. отговор Сигнализирай за неуместен коментар