IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Puma очаква слабо първо полугодие заради предизвикателната пазарна среда

Акциите на компанията обаче поскъпнаха, тъй като запази основните си цели за 2024 г.

11:39 | 27.02.24 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Puma заяви във вторник, че очаква слабо първо полугодие на предизвикателен пазар на спортни стоки. Акциите на германския производител обаче скочиха, тъй като компанията запази дивидента си и годишните си цели, които постави през януари, съобщава Ройтерс.

Компаниите за спортни стоки, включително Adidas, Nike и Puma, отчитат отслабващо търсене, докато потребителите, борещи се с инфлацията, намаляват разходите за несъществени стоки.

„Навлизайки в 2024 г., виждаме, че пазарната среда остава предизвикателна“, каза главният изпълнителен директор на Puma Арне Фройнд в изявление.

Акциите на Puma обаче поскъпнаха с 1%, след като компанията обяви дивидент от 82 цента на акция – същото плащане като година по-рано, и представи нова бранд кампания, започваща от април. Това е първата подобна кампания от 10 години.

Продажбите на Puma в Европа, Близкия изток и Африка са намалели с 5,2% през четвъртото тримесечие до 667,9 млн. евро, което анализаторите определиха като изненада. За сравнение, през третото тримесечие компанията отчете ръст от 9,9% на годишна база.

Puma каза, че забавянето се дължи на по-високите нива на инвентара сред търговците на дребно в региона.

Валутно коригираните продажби в Северна и Южна Америка са се свили с 6,4% до 846 млн. евро, ударени от спад на стойността на аржентинското песо. Обезценяването му ще продължи да влияе на рентабилността през първата половина на годината, каза Puma.

Азиатско-Тихоокеанският регион – единственият с растеж през четвъртото тримесечие, отчита увеличение на продажбите от 2,8% на валутно коригирана база до 468,3 млн. евро. Puma заяви, че резултатите са били подкрепени от силен растеж в Китай и Индия, а продажбите в останалата част от Азия са били повлияни негативно от потребителското доверие.

Puma потвърди прогнозата си за 2024 г. за ръст на валутно коригираните продажби между 4% и 6%, както и печалба преди данъците и лихвите между 620 млн. и 700 млн. евро.

Докато индустрията се бори с излишния инвентар, Puma заяви, че нейният възлиза на 1,8 млрд. евро към края на 2023 г., което е с 19,6% по-малко на годишна база.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:39 | 27.02.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Спорт виж още

Коментари

Финанси виж още