Френският търговец на спортни стоки Decathlon търси да придобие специализирани марки, за да разшири бизнеса си. Компанията се възползва от трусовете в индустрията след пандемията, които направиха много компании от сектора привлекателни цели за поглъщане, пише Ройтерс, като цитира главния изпълнителен директор на френската верига Барбара Мартин Копола.
Частната компания, известна със своята достъпна спортна екипировка, купи германския търговец на дребно на оборудване за катерене Bergfreunde през януари за "стотици милиони" евро. Новото подразделение се оглежда за по-големи цели за придобивания във и извън Европа, по думите на Барбара Мартин Копола.
„Има много възможности по отношение на компании, които правят наистина интересни неща, но поради пазара и търсенето може да са в трудна ситуация“, казва тя пред Ройтерс.
Ръстът в търсенето на облекло и оборудване за тренировки у дома по време на пандемията увеличи продажбите. Много компании обаче пострадаха от презапасяване със стока, след като хората възстановиха посещенията на спортните зали.
Decathlon надгражда своя опит в спортове като бягане, шосейно колоездене и алпинизъм и също така увеличава своите маркетингови разходи, включително сключи и първия си договор за спонсорство на Олимпийските игри в Париж, които ще се проведат от края на юли до края на август т.г.
Новото звено Decathlon Pulse ще се насочи към придобивания в области от по-висок клас, които все още не са обхванати от основния бизнес.
Decathlon Pulse има 300 млн. евро, които да похарчи за инвестиции в рисков капитал през следващите четири години. Сумата следва 400-те млн. евро, инвестирани в 21 фирми от 2018 г. насам, включително покупката на Bergfreunde и френския специалист по колоездене Alltricks, както и други по-малки инвестиции.
Барбара Мартин Копола, която заема поста главен изпълнителен директор на компанията от малко повече от две години, цитира фитнеса като област на интерес, както и нови бизнес модели, като продажба на оборудване втора употреба и лизинг на оборудване.
Decathlon, който генерира продажби за 15,6 млрд. евро през 2023 г. в повече от 70 държави и печалба от 931 млн. евро, преразгледа стратегията си, като намали броя на марките, които продава, от 80 на 12.
Компанията има 1750 магазина, като Франция е най-големият пазар, а присъствието ѝ в Китай е изключително важно.


Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями