Lululemon Athletica снижи прогнозите си, разочаровайки инвеститорите за трето поредно тримесечие, затруднена да отговори на високите очаквания и да балансира разходите за мита в трудна потребителска среда, съобщава Bloomberg.
Компанията, базирана във Ванкувър, предупреди в четвъртък, че ще понесе загуба от 240 млн. долара в резултат на решението на президента Доналд Тръмп да прекрати изключението за някои вносни стоки де минимис. Тази политика помогна на Lululemon да изпраща много от онлайн поръчките си към САЩ на стойност под 800 долара без мита от Канада.
Търговецът на дребно намали прогнозите си, като предвижда продажби в диапазона от 2,47 до 2,5 млрд. долара за третото тримесечие, което е под очакванията на Wall Street. За цялата година Lululemon понижи прогнозите си както за приходите, така и за печалбата на акция.
Акциите на компанията поветиняха с 16% след новината.
Икономиката затруднява усилията на главния изпълнителен директор Калвин Макдоналд да си върне инвеститорите, след като акциите поевтиняха с 46% от началото на годината до затварянето на пазара в четвъртък. Тези трудности заличиха печалбите, реализирани по време на пандемията, когато купувачите се насочиха към удобни дрехи и марката се радваше на години на бърз растеж.
Сега Lululemon, известна със скъпите си спортни клинове, трябва да си върне и ценителите на качеството, които харчат по-малко и са по-склонни да пробват нови марки. Резултатите от четвъртък подчертават колко много препятствия стоят пред търговеца на дребно – и колко нетърпеливи са станали инвеститорите – в опитите му да се върне към по-бърз растеж.
Под ръководството на Макдоналд Lululemon повишава някои цени, за да се справи с данъците. Той работи и за рационализиране на организационната структура на търговеца на дребно. През юни компанията съкрати 150 корпоративни служители, като намали персонала в центровете за поддръжка на магазините.
Сравнимите продажби за второто тримесечие са нараснали с 1%, като не оправдаха очакванията на Wall Street за ръст от почти 3%.
Силният растеж по време на пандемията от Covid-19, който увеличи приходите на Lululemon със 140% за четири години, се е разсеял. По-млади конкуренти като Alo Yoga и Vuori заемат пазарен дял. Подобно на останалата част от индустрията за облекло, Lululemon се опитва да балансира и разходите за митата и да поддържа печалбата си.
„Наблюдаваме умора у потребителите, особено у нашите високоценени потребители, които са с нас от по-дълго време“, каза Макдоналд в разговор с анализатори. Той заяви, че компанията е допуснала жизненият цикъл на продуктите да стане прекалено дълъг, докато потребителите търсят по-нови опции.
„Суровата истина е, че Lululemon вече не е претендент“, казва Нийл Сондърс, управляващ директор на GlobalData, в имейл. „Сега това е марката, която други, по-млади марки се опитват да преследват и от която да отнемат пазарен дял.“
Компанията се впуска в голяма промяна в маркетинга, залагайки на списък от спортисти, които могат както да съживят продажбите на марката за йога облекло, така и да ѝ помогнат да излезе извън рамките на своите корени, свързани с йога.
Американската тенис звезда Франсис Тиафо носи облекло на Lululemon на US Open, а голфърът Макс Хома носи екипировка на марката на PGA Tour. В най-ясния знак за по-големите амбиции на компанията, тя подписа договор със седемкратния шампион от Формула 1 Луис Хамилтън като посланик на марката.


Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Администрацията на Тръмп не смята Украйна за приоритет
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България