IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Собственикът на Gucci изненада с по-слаб спад на продажбите от очакваното

Търсенето на луксозните стоки на компанията в Северна Америка се подобрява

15:58 | 23.10.25 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Собственикът на Gucci – Kering, отчете по-малък от очаквания спад в продажбите само няколко седмици след като новият главен изпълнителен директор Лука де Мео пое управлението, тъй като търсенето на луксозните стоки на компанията в Северна Америка се подобрява, съобщава Bloomberg.

Сравнимите приходи са са свили с 5% през третото тримесечие, съобщи базираната в Париж компания, което е по-добре от прогнозирания от анализаторите спад от 8,7%. Продажбите на Gucci са намалели с 14%, което е малко по-малко от очакваното, а Yves Saint Laurent и Bottega Veneta също са надминали прогнозите.

„Това е важна стъпка към стабилизиране на приходите“, заяви в бележка анализаторът от RBC Capital Markets Пирал Дадхания.

Акциите на Kering поскъпват с близо 11% минути преди 16 ч. българско време на борсата в Париж.

Макар че продажбите на Gucci са по-ниски от тези на повечето конкуренти по време на спада в луксозната индустрия, акциите на Kering са поскъпнали с над 40% през тази година, тъй като инвеститорите залагат, че Де Мео ще възроди групата. Той даде сигнал, че е готов да действа бързо, като тази седмица обяви продажбата на козметичния бизнес на компанията за 4 млрд. евро (4,6 млрд. долара), за да намали нивото на дълговете, което беше повод за загриженост сред инвеститорите.

Резултатите на Kering „остават далеч под тези на пазара“, заяви Де Мео. „Работим неуморно за обръщане на тенденцията.“

Макар регионът, който включва Китай, да остава в минус през тримесечието, продажбите се подобряват, след като Gucci пусна нови продукти, като мини чантата GG и по-малка версия на чантата Giglio, заяви пред журналисти финансовият директор на Kering Армел Пулу. Приходите от продажби на дребно в Северна Америка също се връщат към растеж, като Giglio също е добре приета.

Gucci формира около половината от печалбата на Kering, което я прави най-важната марка на компанията. Слабото търсене на италианската марка я накара да смени два пъти главния си дизайнер за около две години, като последно назначи ветерана от Balenciaga Демна Гвасалия – известен с първото си име – по-рано тази година.

Kering е „много доволна“ от представянето на Демна в Милано миналия месец, добави Пулу. Макар Gucci да реши да пусне колекцията му в ограничени бройки в само 10 магазина по света, бутиците, които продаваха продуктите, са отбелязали по-голям трафик, каза тя.

Особено голям интерес предизвика яркочервеното палто, носено от актрисата Деми Мур в късометражен филм, показан по време на представянето, както и дънките, каза Поулу. Тези артикули ще се разпространяват по-широко от януари, а първата колекция на Демна за подиума ще бъде представена през февруари в Милано.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:58 | 23.10.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още