IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Primark се възползва от нова възможност в САЩ с удара на Тръмп срещу онлайн конкурентите

В момента САЩ формират около 5% от глобалните продажби на Primark

14:36 | 28.10.25 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: EPA/ANDY RAIN
Снимка: EPA/ANDY RAIN

Primark ускорява откриването на магазини в САЩ и засилва маркетинговите си дейности, залагайки на това, че решението на президента Доналд Тръмп да премахне освобождаването от мита за пратките от електронната търговия ще отблъсне внимателните към цените купувачи от онлайн конкурентите и ще ги върне в магазините.

През май американската администрация прекрати вратичката de minimis – безмитното третиране на стоки под 800 долара, поръчани онлайн от Китай, което нанесе удар на онлайн платформите за бърза мода като Shein и Temu, които доставят директно от китайски фабрики до прага на купувачите.

Тази мярка принуди Shein и Temu да повишат цените в САЩ и наклони везните в полза на търговци на дребно като Primark, които продават в магазини и внасят на едро в складове в САЩ.

Макар че цените на Primark също са се повишили поради по-широките увеличения на митата от Тръмп, сега компанията е по-конкурентна спрямо онлайн конкурентите си, които за първи път се сблъскват с мита върху продуктите си.

Primark избягва онлайн доставките

Primark, водещото дружество на конгломерата Associated British Foods, чиито акции се търгуват на Лондонската фондова борса, продава модерни дрехи на ниски цени чрез 475 магазина в 18 държави, генерирайки годишни продажби от близо 10 млрд. паунда (13,4 млрд. долара) и печалба от над 1 млрд. паунда – и всичко това без да предлага доставка до дома.

Primark твърди, че доставката до дома не е финансово изгодна, като се имат предвид ниските цени и високите разходи за изпълнение, въпреки че купувачите могат да разгледат асортимента онлайн, а в Великобритания е налична услугата Click & Collect.

След като си е изградил лоялна клиентела в Европа, Primark вижда възможност да пробие на американския пазар. В момента САЩ формират около 5% от глобалните продажби на Primark.

Откакто навлезе на пазара през 2015 г. с магазин в Бостън, компанията вече оперира на 33 локации в 13 щата, подкрепена от дистрибуторски центрове в Пенсилвания и Флорида.

Разходите за дигитална реклама на Primark са се увеличили средно с 175% от април до септември в сравнение с март и продължават да нарастват всеки месец, показват данни на пазарната изследователска фирма Sensor Tower.

А посещенията на сайта на компанията в САЩ са скочили с 67,9% на годишна база от януари до септември, според аналитичната компания Semrush.

С помощта на откриването на нови магазини и мерките за повишаване на популярността на марката, продажбите на Primark в САЩ са се увеличили с 23% на годишна база през втората половина на финансовата година, приключила на 13 септември, спрямо 17% през първата половина.

Разширяването набира скорост

Докато някои компании са спрели разширяването си в САЩ поради несигурността около митата, Primark продължава напред. През финансовата 2024/25 година компанията е отворила шест магазина и планира да разшири мрежата си до 60 магазина до септември 2026 г. Компанията е подписала и 18 допълнителни договора за наем, включително за първия си аутлет.

AB Foods заяви, че вижда „огромен потенциал“ за Primark в САЩ, особено в щати, където още не е навлязла, като Калифорния.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:36 | 28.10.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още