IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ив. Коралски: Българската гейминг индустрия „ври и кипи” и няма признаци на рецесия

Навлизането на абонаментния модел сви разходите за видеоигри, посочи изпълнителният директор на Kyodai

21:55 | 11.08.22 г.
Снимка:Bloomberg
Снимка:Bloomberg

Търсенето на кадри в българската гейминг индустрия продължава да бъде високо, засега няма индикации за задаваща се рецесия, напротив – даже „ври и кипи”, като се има предвид какви проекти се разработват в момента на родна територия. Този коментар в предаването „Бизнес старт” на Bloomberg TV Bulgaria направи Ивайло Коралски, съосновател и изпълнителен директор на Kyodai.

Той съобщи, че за проектите се събират нови екипи, а българските студиа желаят да работят върху повече от едно заглавие и да имат повече от един вътрешен екип. „Това са изключително интересни процеси, които за първи път се случват в България и аз съм изключително доволен като човек, който от години инвестира в тази индустрия", заяви мениджърът, който напомни, че компанията Kyodai бе създадена през 2015 г. и се развива много добре. Сред партньорите от чужбина той посочи фирми от Англия, и Нидерландия, а сега се работи по повече от един проект с програмисти от Чехия.

„Работим по напълно нов начин, без да сме ситуирани в офис, изцяло онлайн”, потвърди Коралски.

Според него в момента се наблюдава тенденция за свиване на потребителските разходи за видеоигри и тя е базирана на факта, че абонаментният модел навлиза все повече и в този сектор. „Така за много потребители разходите им, обвързани с гейминг индустрията, са свързани с абонаментния модел и те не дават допълнителна сума извън него, защото им е напълно достатъчен като услуга“, посочи мениджърът.

Що се отнася до това как се отразява недостигът на чипове в световен мащаб на разработването на видео игри, Коралски даде пример с японската компания Sony от гледна точка на търсенето на Playstation 5, при положение че това е най-популярният Playstation.

„Sony със сигурност не може да произведе достатъчно чипове, самите те го признаха, но не промениха очакванията си за над 18 млн. продадени конзоли до края на годината. Вероятно те вече са закупили достатъчно количество чипове и ще атакуват коледния период с конзоли“, посочи той и напомни, че таргетът на японците е коледният период.

Предвид санкциите, които бяха наложени на руския пазар, Коралски посочи, че разработчици от този регион търсят реализация в западни компании, а така също и в България.

Във връзка с навлизането на виртуалната реалност (VR) във видеоигрите той сподели, че има вътрешна информация за разработка на Sony и смята, че „играчите ще бъдат като ударени с мокър парцал при ъпдейта на VR“. „Визуалната част, усещането, начинът, по който се управляват игрите – скокът ще бъде доста голям”, увери мениджърът.

По думите му в бъдеще VR ще бъде все по-важна част не само от пазара на видеоигрите, но и от всякакви други индустрии, включително медицина.

Какво означава на kyodai на японски и защо студиото избра това име? Още за това как се развива гейминг индустрията след премахване на ограниченията, свързани с Covid и какъв е интересът към спортните игри може да видите във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „Бизнес старт” гледайте тук.

Последна актуализация: 11:55 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Технологии виж още

Коментари

Финанси виж още