TikTok на ByteDance се превърна в първото приложение, което привлече над 10 млрд. долара кумулативни потребителски разходи, а това спомогна за увеличаване на приходите от продажби на мобилни приложения до нов връх през годината, догато приходите от игри се свиха, сочи новият годишен доклад на data.ai., цитиран от Bloomberg.
Видео стрийминг платформи като TikTok и Disney+ доведоха до 11% ръст на продажбите на потребителски приложения през 2023 г., показвайки устойчиво търсене, докато индустрията за игри се забави и записа спад с двуцифрен процент на продажбите в Китай, което повлече глобалните продажби с 2% надолу.
Покупките на кредити в TikTok, които могат да се използват като бакшиш за предпочитани създатели на съдържание и стриймващи на живо, обхващат по-голямата част от печалбата на услугата и „отключиха тайната на монетизацията на мобилни устройства“, твърдят пазарни анализатори, чиито услуги се използват от много от най-големите световни брандове за проследяване ефективността на техните мобилни приложения и реклами.
„Приложенията за социални мрежи и икономиката на създателите са пионери в създаването на нови пътища за монетизация отвъд рекламата“, коментира Лекси Сидоу, директор корпоративен маркетинг в data.ai. „TikTok положи основите чрез своя механизъм за бакшиши за създателите на съдържание. През 2024 г. директната потребителска монетизация в социалните мрежи чрез покупки в приложенията се очаква да нарасне със 150% до 1,3 млрд. долара, докато конкуренцията се засилва“, посочва още.
Разходите за мобилни приложения достигнаха нов връх през 2023 г. Графика: Bloomberg L.P.
Разходите в приложения, вместо в игри, нараснаха, тъй като потребителите харчат повече за стрийминг, генерирано от потребителите съдържание и приложения за запознанства. Все пак по-големият двигател на приходите остава рекламата, която се повиши с 8% през 2023 г. до 362 млрд. долара и обхваща две трети от мобилните продажби. Това прави битката за привличане и задържане на потребителското внимание от първостепенно значение, а data.ai. прогнозира, че през 2024 ч. за мобилни реклами ще бъдат похарчени 402 млрд. долара.
Потребителските разходи са били една трета от мобилните приходи през 2023 г. Графика: Bloomberg
Потребителите отново увеличиха времето си, прекарано на смартфоните. Индонезия се класира на първо място с над 6 часа на човек на ден. Средната стойност сред 10-те най-големи пазара достигна 5 часа дневно използване на приложения, а разходите за приложения се увеличиха с 3% през 2023 г. Южна Корея, Бразилия, Мексико и Турция достигнаха ръст от 25% или повече в разходите за потребителски приложения през годината, допълват данните на data.ai.
Прекарваме една трета от часовете, в които сме будни, гледайки телефоните си. Графика: Bloomberg
Китайските сензации за бюджетно пазаруване Shein и Temu на PDD Holdings се изстреляха нагоре в класацията за изтегляния, нараствайки със 140%, като Temu води по брой тегления на 125 пазара. На други места секторите на пътуванията и продажбата на билети възстановиха популярността си и разходите за тях скочиха, след като търсенето на събития и преживявания процъфтява след пандемията.
Изкуственият интелект се превърна в ключов път за привличане на нови потребители, като генеративният изкуствен интелект скочи седемкратно и се появиха отделни подсегменти около чатботовете с AI и генераторите на виртуални творби. Приложенията с генеративен изкуствен интелект надхвърлиха 10 млн. долара месечни потребителски разходи до края на 2023 г.
„Растежът на изкуствения интелект подхранва и вградените функции в почти всички мобилни сектори, проправяйки пътя за нова вълна от дигитални иновации“, гласи още докладът на data.ai.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска