Конкуренцията в стрийминг пространството е ожесточена и тепърва ще се засилва, коментира Ивайло Чаушев, пазарен анализатор в Deltastock, в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria.
Netflix се представи изключително добре през тази година. Съдържанието е добро и тази инвестиция се изплаща, каза още той.
Според анализатора с последната експанзия в потребителската база компанията има потенциал да достигне още повече хора, защото започна да навлиза в стрийминга на спортове на живо.
„Преди няколко седмици бе излъчен боксовият мач между Джейк Пол и боксовата легенда Майк Тайсън. В пика този стрийм достигна 65 млн. акаунта. Това беше най-голямото стриймвано спортно събитие за всички времена и доказа възможността на Netflix да генерира глобален рийч в невиждани досега мащаби“, посочи Чаушев.
По думите му това е довело и до по-висок интерес от страна на рекламодатели, които се фокусират върху традиционната телевизия.
„Netflix еволюира от компания, силно фокусирана върху трендовете на абонатите, към компания, която се фокусира върху растеж с натрупване, добро позициониране в индустрията, покачване на маржовете и добра възвращаемост на капитала“, коментира анализаторът.
Ивайло Чаушев отбеляза, че отчетът на компанията за последната четвърт надмина очакванията, като печалбата на акция се повиши с 45% на годишна база, а приходите са нагоре с 15% на годишна база. По думите му до голяма степен тези данни следват тенденция на подобни ръстове, а тя се отразява на цената, която се покачи с почти 100%.
„Новите абонати се увеличиха с 5,07 млн., очакванията бяха за 4,52 млн. и тази изненада в цифрите е впечатляваща откъм представянето на Netflix“, каза той.
Според него стрийминг компанията ще продължи да се развива благодарение на качеството на съдържанието си.
„През 2023 г. 7 от 10-те най-гледани сериала бяха на Netflix. Ако задържат тази доминираща позиция в сериалите и продължат да подобряват съдържанието, има накъде да растат. Един възрастен в САЩ прекарва 4-5 часа на ден, гледайки телевизия, а потребителите на Netflix – средно по 2 часа, и тази граница има потенциал да продължи да расте“, каза още той.
Чаушев коментира и развитието на Tesla, която претърпя изключително бурна 2024 г., като изпитваше затруднения в първата половина, но след изборната победа на Доналд Тръмп акциите на компанията драстично поскъпнаха, благодарение на близките отношения на бъдещия президент с Илон Мъск.
Междувременно Amazon все още не успява да разгърне пълния си потенциал, но Чаушев очаква това тепърва да се случва заради внедряването на изкуствен интелект и доброто представяне в онлайн продажбите и доставките.
Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „В развитие“ може да гледате тук.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края