Над 1 млрд. души месечно гледат подкасти в YouTube – резултат от инвестиция, която превърна платформата на Alphabet в най-популярната услуга за подскасти в Съединените щати, пише Bloomberg.
„Наблюдаваме голям растеж“, коментира в интервю вицепрезидентът за партньорствата в YouTube Тим Кац. YouTube за първи път идентифицира подкастите като популярен формат по време на пандемията. Преди това медията не беше нещо, което YouTube конкретно поддържаше, нито пък търсеше такъв тип създатели, допълва той.
„Подкастърите органично дойдоха в YouTube, а потребителите се насочват към тяхното съдържание“, посочва Кац.
YouTube предвижда екип, който да се занимава с тези усилия, гарантира, че подкастърите могат да се регистрират за рекламната услуга на платформата, предлага по-подробни анализи и препоръчва повече подкасти на зрителите и слушателите.
Тези начинания помогнаха на YouTube да изпревари Spotify Technology, която помогна за развитието на бума на подкастите, като инвестира над 1 млрд. долара в придобивания и лицензионни сделки за популярни предавания. Но през 2022 г., след като инвеститорите се умориха от прекомерните разходи на Spotify, стрийминг гигантът затвори вътрешното си студио за подкасти, намали броя на служителите и сви усилията си в тази сфера. Приблизително по същото време YouTube започна да предлага до 300 хил. долара на подкастъри, за да ги привлече да създават видео версии на своите предавания.
Тенденцията за подкасти в YouTube „съществуваше, но беше въпрос на това да я подсилим“, коментира Кац. Създателите на подкасти вече могат да маркират съдържанието си като такова, което помага на алгоритъма за търсене на YouTube.
Миналата година зрителите са гледали над 400 млн. часа подкасти месечно на устройства, разположени в дневните им, според YouTube. През октомври Edison Research обяви YouTube за най-популярната подкаст платформа в САЩ, измествайки Spotify и приложението Podcasts на Apple.
Spotify също полага повече усилия във видео подкастите. Тя стартира нова партньорска програма този януари, която плаща на създатели на видео въз основа на потреблението, а не на приходите от реклами. Освен това ухажва популярни подкастъри в опит да ги убеди да пуснат своите предавания в услугата. Към юни 2024 г. Spotify заяви, че около 170 млн. души са гледали видео подкасти в нейната платформа, а по-рано тази година сподели, че разполага над 300 хил. видео подкаста.


Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
Задържаха над 17 килограма марихуана в Любимец
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата