IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Netflix - малък оазис във времена на несигурност заради митата

Акциите на компанията се противопоставят на големия технологичен спад на борсите

15:00 | 19.04.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Публиката по целия свят се обръща към Netflix като начин за бягство от реалността. Wall Street прави същото, пише Райън Властелика за Bloomberg.

Видео стрийминг гигантът е в добра позиция да устои на сътресенията, разтърсващи финансовите пазари, като се има предвид ограниченото пряко въздействие на митата и зараждащия се рекламен бизнес на платформата, който подхранва трайния ѝ растеж. В допълнение абонаментите за Netflix се разглеждат като едно от последните неща, които потребителите ще отменят по време на рецесия, което предполага високо ниво на устойчивост дори ако икономическите условия се влошат.

Това помогна на акциите да поскъпнат близо 10% от началото на годината. За разлика от това, книжата на технологичните гиганти от т.нар. Великолепна седморка поевтиняха по над 20% от върховете, които бяха достигнали. Последният отчет на Netflix, представен в четвъртък след затварянето на пазара, затвърдиха репутацията на компанията като оазис на безопасността на фона на по-широката пазарна волатилност.

„Netflix е защитен от целия хаос с митата и се отличава с фундаментални тенденции като растеж на потребителите, рентабилност и приходи от реклами“, коментира Алонсо Муньос, главен инвестиционен директор в Hamilton Capital Partners. „В същото време има страхотно съдържание и най-базовото ѝ абонаментно ниво не струва толкова много, което означава, че това е един от последните разходи, които хората ще намалят. Всичко това сочи към акции, които могат да продължат да се представят по-добре."

Освен изолацията ѝ от краткосрочни предизвикателства, Wall Street също е положително настроен към дългосрочния потенциал на компанията. По-рано тази седмица Wall Street Journal писа, че Netflix има за цел да удвои приходите си и да утрои оперативната си печалба до 2030 г., подхранвани от ръста на броя на потребителите и приходите от реклама. Анализатори смятат, че тези цели са постижими.

Освен това Netflix се опитва да достигне 1 трлн. долара пазарна капитализация до 2030 г., допълва статията. Тя беше оценена на около 416 млрд. долара при затварянето на пазара в четвъртък. Представянето на акциите лесно надмина това на Nasdaq 100, както и на играчи като Walt Disney и Warner Brothers Discovery тази година. Междувременно Alphabet която притежава стрийминг гиганта YouTube, записа близо 20% понижение на борсата от началото на годината.

Акциите на Netflix се представят значително по-добре от тези на други компании в развлекателния бизнес. Графика: Bloomberg Акциите на Netflix се представят значително по-добре от тези на други компании в развлекателния бизнес. Графика: Bloomberg

Голяма част от скорошната слабост на фондовите пазари е свързана с политиките на администрацията на Тръмп за митата, които засилиха напрежението с ключови търговски партньори. Инвеститорите са все по-мрачни що се касае до перспективите. Месечно проучване на Bank of America показва най-негативните настроения към икономическите перспективи от 30 години насам. Много респонденти в проучването се подготвят за рецесия в САЩ.

Като се има предвид, че рекламата обикновено се разглежда като свързана с икономическия растеж, Netflix може да очаква известно въздействие от свиването. Независимо от това, тя все пак може да се възползва от пренасочването на рекламни бюджети към стрийминга.

Същевременно „потребителската стойност на телевизията нараства по време на рецесии“, твърди анализаторът от Oppenheimer Джейсън Хелфстийн. Той отбелязва, че добавянето на международни абонати на Netflix е нараснало с по-бързи темпове по време на рецесията в Европейския съюз през 2012 г., отколкото през предходната година – знак, че търсенето остава стабилно. Netflix също така отбеляза бърз растеж по време на рецесията при пандемията от Covid-19, въпреки че това беше подсилено от тенденцията за стоене вкъщи.

Дейвид Джойс от Seaport Global Securities написа, че Netflix предлага „най-доброто от двата свята“, предвид случващото се в момента.

„Инвеститорите разбраха, че Netflix има защитни характеристики (една от най-евтините форми на развлечение на базата на почасово ангажиране, ако влезем в рецесия), както и силен продължаващ растеж“, пише Джойс, потвърждавайки рейтинга за покупка на книжата.

Ралита при представянето на отчетите

Цената на акциите на Netflix записа силно рали след обявяването на предходните два финансови отчета на компанията. Тя скочи с близо 10% през януари, когато гигантът отчете най-голямото си тримесечно увеличение на броя на абонатите в историята си и обяви повишения на цените, а през октомври нарасна още повече. В следборсовата търговия в четвъртък книжата поскъпнаха с 2,7% 

Компанията обяви приходи от 10,54 млрд. долара за първото тримесечие, което е над прогнозите на анализаторите за 10,52 млрд. долара според събрани от LSEG данни. Печалбата на акция е достигнала 6,61 долара, надминавайки консенсусното очакване за 5,71 долара. 

*Статията не е препоръка за инвестиционно решение.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:26 | 19.04.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още