IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Klarna свива загубата преди планираното IPO

Нетната загуба е намаляла със 76% за една година

12:32 | 28.02.24 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Шведският финтех Klarna свива нетната си загуба със 76% през 2023 г., докато компанията за услуги „купи сега, плати по-късно“ се готви за едно от най-големите първични публични предлагания (IPO) тази година, съобщава Bloomberg.

Базираната в Стокхолм компания заяви, че приходите са се увеличили с 22% до 23,5 млрд. крони (2,3 млрд. долара), нараствайки по-бързо в сравнение с миналата година. Klarna е загубила около 400 млн. крони през четвъртото тримесечие, след като за кратко излезе на печалба през предишните три месеца, с което общата нетна загуба за годината възлиза на 2,5 млрд. крони.

„Макар че продължаваме по пътя си към дългосрочна рентабилност, взехме съзнателното решение да инвестираме в растеж през пиковия сезон за пазаруване през четвъртото тримесечие“, каза главният изпълнителен директор Себастиан Семятковски в изявление.

Klarna започна да полага основите за първично публично предлагане, което ще позволи навлизането на нови инвеститори в компанията и потенциално ще обърне страницата след няколко бурни години. Bloomberg News съобщи във вторник, че Klarna обмисля оценка от около 20 млрд. долара, докато прави подробни планове за листване през третото тримесечие. Семятковски сигнализира миналия месец, че IPO в САЩ може да се случи „доста скоро“.

През последните години оценката на компанията се промени драстично – спадна до 6,7 млрд. долара през 2022 г. от около 45,6 млрд. долара по време на пандемията от Covid, тъй като инвеститорите преразгледаха растежа на бързите кредити във време на нарастващи лихви.

Оперативните разходи на групата са се свили с 16% до 14,5 млрд. крони миналата година, като Klarna наема 4201 души в края на годината, което е спад от 5441 в началото, като част от обещанието на Семятковски да възстанови рентабилността на фирмата.

Klarna, някога най-високо оценяваният стартъп в Европа, предлага кредитни средства на около 150 млн. купувачи по целия свят, които искат да разпределят разходите за онлайн покупки. Стойността на стоките, продадени с помощта на Klarna, се е повишила със 17% миналата година и въпреки инфлационното напрежение върху клиентите на много пазари кредитните загуби са се свили с почти една трета миналата година и представляват 0,38% от стойността на продадените стоки.

По-рано тази година Klarna стартира месечен абонаментен план в САЩ – сега най-големият пазар по приходи, изпреварвайки Германия – за да предложи сделки за пазаруване и да създаде нов поток от приходи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:32 | 28.02.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Стартъпи виж още

Коментари

Финанси виж още