Ако с настъпването на кризата беше актуална темата за твърде големите компании, които не могат да бъдат оставени да фалират, днес посоката на дискусията вероятно трябва да се измести към управлението, пише проф. Мурад Чаудри от Brunel University за CNBC.
Всяка компания се създава с надеждата да се развива и разраства и да носи материални и нематериални облаги и на собствениците й, и на обществото, посочва Чаудри. Стремежът е тя да се разраства, като всички нови служители споделят обща визия за качеството на бранда и обслужването на клиентите.
„Нека си представим обаче, че една такава компания се е разраствала в продължение на много години и се е превърнала в глобален гигант. Тя все така ще осъществява избраната дейност, но ще е много по-трудно един конкретен човек да е наясно дали всички служители споделят обща визия за качеството и обслужването. Ето така се раждат твърде големите за управление компании“, пише още той.
Чаудри подчертава, че бордът на директорите и мениджърите са толкова откъснати от реалността и взаимодействието с клиентите, че в един момент губят и посоката, и фокусът на компанията, а това може да се промени само с вертикални реформи.
На финансовите пазари в ерата преди глобализацията и електронизацията доминираха по-малки компании и партньорства, като в повечето случаи агентите бяха и собственици и в общи линии знаеха какво се случва в структурите, без значение дали в централния им офис, или на друго място. Сега обаче е много по-трудно да откриват „гнилите ябълки“ в корпоративните структури, посочва Чаудри.


Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция
преди 12 години Ами, изходът е много *** и се нарича "Фалит на твърде големите да фалират, запълване на пазарната ниша от по-малки и недопускане на малките да се сливат за да сагата". Само, че как да се направи това не се наемам да кажа :( отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години В ЗДП има различни категории водачи: А, В, М...За свръхгиганти категория не е създадена. Мислите ли, че някойси сър Ричард Брансън е малодушен, като държи Virgin да е група от много, умерени по габарити, вместо една, свръхгигантска компания? Дори ръстът на животните се определя от оптимума за средата и, колкото по-гладна среда /разбирай, или храната по-малко, или броят индивиди по-голям, или и двете/ масовият индивид, за да е успешен, не е великан.Може би, трябва да се уважават природните закони, ако искаме Видът да пребъде. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Както писах в "2013 - година на черната водна змия" - Плячкосване на компании - Вместо сливания и придобивания - очаквани от много анализатори, следващата година, макар не така шумно рекламирани, ще започнат разделяния, ликвидации, разпарчатосването им на отделни парчета, от едри спекуланти и пулове от такива... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Всички компании с над 1000 служители се управляват лошо и трябва да бъдат разпарчетосани. отговор Сигнализирай за неуместен коментар