Преговорите около цената на IPO-то често се разгорещяват, тъй като има вътрешно присъщо напрежение – емитентите искат да продават скъпо, а инвеститорите да купуват евтино. В това противоборство банките теглят повече към инвеститорите, тъй като ако се поддадат на натиска от емитентите и определят твърде висока цена, може да загубят много.
Сега обаче банките имат одобрен от SEC инструмент за управление на риска си. Това означава, че банките имат по-малко основания да се противят, когато емитентите ги притискат за по-високи цени.
Проблемите с последните IPО-та са разочарование за SEC, чийто председател Джей Клейтън изрично си постави за цел през мандата да придума повече компании да станат публични.
Броят на публично търгуваните компании в САЩ спадна почти наполовина след пика си през 1996 г., като причините са безброй – по-добрият достъп до капитал на непубличните компании, високите регулаторни разходи на публичните компании и по-високият риск да бъдат съдени.
Кога са невъзможни непокритите къси продажби и какъв бе проблемът пред инвеститорите в IPO-то на Uber - вижте в продължението на анализа в сайта на Bloomberg TV Bulgaria.


Областната дирекция на МВР във Варна получава държавен имот
Община Варна стартира проекти за ремонт на СК „Локомотив“ и НЧ „Христо Ботев 1928
Черно море пусна билетите за мача с Арда за Купата на България
Майка благодари на варненска болница, спасила детето й
Желязков: Демокрацията изисква да чуваме различното мнение, дори когато то не ни харесва
Обикновените бели тениски на Брунело Кучинели струват 500 долара. Само не ги наричайте тихи
Пасивност към еврото прави българския бизнес уязвим за конкуренцията от ЕС
Ръсел Вуут е архитектът на имперския президентски мандат на Тръмп
Инвеститорите в Турция следят 2 ключови решения на централни банки
Слугинажът на ФИФА към Тръмп опорочава красивата игра (и климата)
Основните прилики между класическото Renault 5 и новото ЕV
Блокче глина може да направи чудеса при почистване на автомобила
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
Хиляди употребявани коли загубиха важна функция
Сервиз, гуми, застраховка – как да планираме годишния авто бюджет?
Донбас няма да задоволи Путин, той ще иска още
Украйна е задържала кораб на руския сенчест флот
Франция алармира: Евросредства може да са се озовали в ръцете на "Хамас"
Памела Андерсън иска да си смени името
ПП пуснаха карта на протеста в София, увериха, че няма да има шествие