Централната гара на Ню Йорк е построена по подобна логика, финансирана отчасти от недвижимите имоти, разработени в околността. Лондонският проект Crossrail печели 500 милиона паунда от подобни разработки, а новата метролиния в Сидни включваше разрушаването на множество офис кули, за да се отвори място за нови, по-ценни високи сгради.
Във всички тези случаи е изгодно за правителството да изгради инфраструктура, защото е в състояние да усвои част от увеличената стойност на земята, която се получава. Това рядко се случва в САЩ
Мерките за налагане на такси върху местните собствениците на имоти, като специалните зони за оценка, използвани за финансиране на проекти като South Lake Union Streetcar в Сиатъл, могат теоретично да имат подобен ефект. Проблемът е, че в съвременна Америка липсва единство на целите, необходими за развитието на по-мащабна инфраструктура, според Дейвид Левинсън, професор по транспортно инженерство в Университета на Сидни и бивш организатор на транспорта в Мериленд.
„Транспортните решения са много по-фрагментирани“ в САЩ, казва Левинсън. „Данъците върху собствеността са в прерогативите на местните власти, докато финансирането на транспортната инфраструктура обикновено е от компетенциите на щатските. Правителствата не са склонни да нарушават привилегиите на общините, за да се изгради инфраструктура. "
Тази фрагментация също така означава, че разходите са твърде реактивни - например, многократно разширяване на пътищата, за да се премахнат задръстванията, вместо да се развиват интегрирани визии за това как градовете като цяло могат да функционират по-добре. „Трафик инженерите имат повече мощ от планьорите, а вземащите решения все едно карат кола, така че имат гледка през предното стъкло“, посочва Левинсън.
Рискът голяма инфраструктурна програма да не отчита някои от тези проблеми с координацията е, че парите в крайна сметка ще се прахосат или просто ще заменят средствата, които щатите и общините трябва да похарчат така или иначе. Основният проблем на инфраструктурата в САЩ не е толкова, че е недофинансирана - разходите за транспорт са еквивалентни на тези на Европейския съюз, който има приблизително с една трета по-голямо население - а че всички тези разходи не успяват да осигурят удобството, което гражданите на САЩ заслужават.
Въпреки всичките си недостатъци в управлението, използването на публични разходи за подобряване на качеството на живот на хората е една област, в която Китай изпъкна през последното десетилетие. Ако Америка иска да повтори постижението, не бива да бъде твърда горда, за да се поучи от китайския опит.


Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена
Над 500 студенти посрещат 8 декември на Пампорово
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна
преди 4 години пххааха ... много як модел за подражание . национализирали , с пари от данъци правят комунална и пътна инфраструктура , и после продават парцелите на техни фирми да доизгърбят бачкаторите ... яко !! как некой не се е сетил по света да го прилага този модел досега ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар