Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Методът на Мъск: Учи се от партньори, а след това действай сам

Лидерът на Tesla се опитва да направи компанията все по-малко зависима от доставчици

Методът на Мъск: Учи се от партньори, а след това действай сам

Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

Илон Мъск е определян като иноватор, който измина пътя от човек, който не знае почти нищо за производството на коли, до основател на най-високо оценяваната компания в сектора от 16 години насам, предава Ройтерс.

Но действията му показват, че той по-скоро е човек, който се учи бързо. Той сключи партньорства с компании, които имаха технологиите, които липсваха на Tesla, нае някои от най-талантливите хора, а след това не се поколеба да прекрачи границите, които ограничаваха дори по-склонните към риск партньори.

Сега Мъск и екипът му се подготвят да очертаят новите стъпки в усилията на Tesla да се превърне в компания, която не зависи толкова много от други доставчици. Очаква се това да се случи на събитието „Battery Day” на 22 септември.

От месеци Мъск намеква, че ще обяви значителен напредък в технологията, докато Tesla се опитва да произвежда евтини, дълготрайни батерии, които биха могли да направят нейните електромобили по-равностойни на евтините бензинови автомобили.

Още по темата

Новите дизайни на батерийни клетки и производственият процес са само част от разработките, които биха позволили на Tesla да намали зависимостта си от дългогодишния си партньор в областта на батериите – японската Panasonic, твърдят източници, запознати със ситуацията.

„Илон не иска нито една част от бизнеса му да зависи от някой друг“, посочва бивш старши директор в Tesla, който е отказал да бъде назован. „И за добро или лошо той смята, че може да направи нещо по-добре, по-бързо и по-евтино“.

Tesla има партньорства за батерии с Panasonic, с южнокорейската LG Chem и с китайската Contemporary Amperex Technology, които се очаква да бъдат продължени.

Но същевременно компанията преминава към контрол на производството на клетки – основният компонент на батериите за електрически превозни средства. Това се случва в силно автоматизирани заводи, включително чрез този, който се изгражда в близост до Берлин, Германия, и друг във Фримонт, Калифорния, където Tesla наема десетки експерти по инженерните въпроси и производството на акумулаторни клетки.

„Няма никаква промяна в нашите отношения с Tesla”, коментира Panasonic. „Нашите отношения, както в миналото, така и сега, са ясно огласявани. Panasonic не е доставчик на Tesla, ние сме партньори. Няма съмнение, че нашето партньорство ще продължи да създава иновации и да допринася за подобряването на обществото“, посочиха от компанията.

Tesla не е отговорила веднага на запитването за коментар във връзка със статията.

Собствено производство

Откакто пое новата компания през 2004 г., целта на Мъск беше да научи достатъчно от партньорства, придобивания и привличания на таланти, за да вкара ключови технологии под контрола на Tesla, твърдят източници, запознати със стратегията на Tesla.

По думите им целта е да се изгради силно вертикално интегрирана компания, или дигитална версия на на производствената система на Model A на Ford Motor от края на 20-те години на миналия век.

Още по темата: Анализи Tesla Илон Мъск

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (17)

   1| 2    
1
 
0
 
17
redcretin до: pjc50313869
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Вече има 3 Тесли на фирмения ни паркинг. Ти колко си пипал наживо? Нула.
Колите са пълно дърво като качество, единствената причина да ги имаме е че едната е служебна, а двете са лични на собственика.
0
 
1
 
16
sando1 до: Императорът
преди 1 месец
Няма профилна снимка
"Това, дето искам да кажа, е: че ако мъск бъде принуден да направи нормален автомобил, то той сигурно ще се разпадне още на десетия километър - разбира се ако изобщо потегли. " Каза анонимен нищонепостигнал диванен специалист, самонарекъл се "Император" :)
5
 
1
 
15
преди 1 месец
Скрий се!
5
 
2
 
14
преди 1 месец
Срий се бе,
както СУ-57 под носа на американски радар:

https://www.youtube.com/watch?v=26PE7-jFiO0
1
 
8
 
13
Стоян Петров до: дядя Вова
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Ако обичаш, едно "компетентно" мнение по въпроса : "МОСКВА, 19 сен — РИА Новости, Андрей Коц. Полноразмерный прототип американского истребителя шестого поколения впервые поднялся в небо. Как рассказал журналистам помощник главы ВВС по закупкам, технологиям и логистике Уилл Ропер, машину испытывали в условиях строгой секретности. Никаких подробностей и фотографий с полигона в открытом доступе пока нет. В Пентагоне убеждены: новый самолет оставит всех потенциальных конкурентов далеко позади. Что известно об американской программе "истребителя будущего" — в материале РИА Новости."
PS Може и Императорът да се изкаже, но тогава категорията на мнението клони към "свръхкомпетентно".

Още от Анализи
Апокалипсисът на джаджите се задаваше, докато не дойде Covid-19