IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Тревогата на шефовете: работата от дистанция може да продължи две години

Все повече мениджъри са притеснени, че служителите могат да се чувстват изолирани от корпоративната култура

08:31 | 25.08.21 г. 10
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Предвид забавянето на връщането в офисите заради Covid-19, някои компании обмислят нова възможност: офисите могат да бъдат затворени за близо две години, пише Wall Street Journal.

Това повдига опасения сред директорите, че колкото по-дълго хората стоят у дома, толкова по-трудно и предизвикателно ще бъде след това евентуално да ги върнат в офиса.

Много служители развиха нова рутина по време на пандемията, заменяйки пътуването до работа с упражнения и отделяйки удобно за тях време за концентрирана работа. Дори служителите, които не приемаха добре идеята за работа извън офиса, приеха гъвкавостта и продуктивността на живота у дома през последните 18 месеца, твърдят мнозина. Проучвания пък показаха, че ентусиазмът за работата от дистанция се е увеличил с продължаването на пандемията.

“Ако прекъсването е кратко, хората се връщат към стария начин. Е, не става дума за кратко прекъсване“, твърди главният изпълнителен директор на Intel Пат Гелсингер, чиято компания спечели от бума на работата от вкъщи. Той прогнозира, че хибридната и дистанционната работа ще останат нещо нормално в продължение на месеци и дори години. „Няма връщане назад“, твърди директорът.

На няколко пъти датите за завръщане в офиса бяха отложени. В четвъртък Apple обяви на корпоративните си служители, че планираното връщане към американските офиси ще бъде отложено поне до януари. Компании като Chevron и Wells Fargo & Co. отложиха септемврийското си връщане в офиса, а технологични играчи като Amazon.com и Facebook изместиха този си план за рано следващата година. Lyft твърди, че ще извика работниците обратно в централата си в Сан Франциско през февруари, около 23 месеца, след като компанията за споделно пътуване затвори офисите си.

Prudental Financial отложи отварянето на офисите си от септември най-рано за октомври, въпреки че заместник-председателят на компанията Роб Фалзън заяви, че това може да се промени в зависимост от условията, свързани със здравната криза.

Prudental планира да позволи микс от работа от дистанция и такава на място, след като отвори отново офисите си в Съединените щати. Но колкото по-дълго хората стоят у дома, толкова повече Фалзън се притеснява, че служителите се чувстват откъснати.

„Моето единствено и голямо притеснение е за талантите“, коментира той. „Докато отделните хора се откъсват от организацията от културна гледна точка, за тях става все по-лесно да вземат решение да напуснат и да отидат другаде“, твърди той.

Вече много служители са „бомбардирани“ със съобщения от набиращи персонал и от приятели, които се опитват да ги привлекат другаде, допълва Фалзън. „Когато са на работното си място, смятам, че имат по-голямо усещане за свързване с платформата, с културата на организацията – с колегите, с техните екипи – което ги прави по-малко склонни да напуснат“, коментира той.

Последна актуализация: 13:44 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

10
rate up comment 2 rate down comment 1
Dr. Vatnikov
преди 2 години
Замазват - истинското притеснение е, че като прекараш по-голямо време в хоум офис, ставаш НЕПРОДУКТИВЕН, мързелив, неучастващ активно в развитието на фирмата, социален аутсайдер...общо взето - медуза. Това е изключително вредно и за фирмата и за човека и за обществото.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 5 rate down comment 1
zelka007
преди 2 години
не можеш да спестиш от качествени машини , не можеш да спестиш от добра локация за магазин ... от персонал можеш ВИНАГИ да спестиш ... :))) ... има непрежалими , незаменими няма ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 1 rate down comment 0
khao
преди 2 години
струва ми се термина го бъркаш с друго нещо. за това което говорят си го представи като общия начин на работа и взаимотношения във фирмата... и т.н.т.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 4 rate down comment 3
Един Българин
преди 2 години
На такова интервю директно ставам и си тръгвам. Вярно че кандидатствам все за старши / експертни позиции (последните 13-14г съм на такива), но някой да почне да ми увърта просто ме губи. За "талант" е несериозно да отидеш в такава компания. В крайна сметка това се знае и дори и в биография и трудова книжка не трябва да го има да не се излагаш после. Аз като наемах хора (8г) гледах кой и къде е работил и как му се е развивал ИТ пътя. Ако видя грешна стъпка ведага питам каква е била причината. Ако не получа смислен отговор съответния кандидат става "резерва". Никой не иска да е резерва и има някои компании (на скоро ги и купиха/обединиха) се чудя как съществуват само с джуниър-и и неоринтирани ИТ-а, особено на нашия пазар.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 5 rate down comment 1
nikiangel
преди 2 години
Не ми се е налагало. Имам перманентен хоум офис.Но ако искат, да ме пробват.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 1 rate down comment 4
mrynmryn
преди 2 години
Аз лично в една.Тая култура е измислена от разни мениджъри, които имат твърде малко работа, за твърде много пари или са ги мачкали като деца и сега си го изкарват на персонала. Колко народ махнаха, щото иска да си го слага в персонала? Това ли е корпоративната култура? В тая статия се говори, че щели да им вземат талантите, защото други фирми щели да ги наемат, ми познай, ако даваш пари и не се гавриш с хората, те просто ще си работят за теб. В ИТ индустрията много обичат (някои фирми) да пишат 4-5к лв заплата, отиваш на интервю и се почва - ами ти това не знаеш, онова не можеш (нищо, че го е нямало в обявата), на ти 2к лева, пък после ще я вдигнем. След 1 година ти напускаш, а те ревът, че няма кадри. Ми няма да има...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 3 rate down comment 3
khao
преди 2 години
оо да така ще стане... очевидно и ти не си започвал нова работа скоро... хахахаха
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 7 rate down comment 3
nikiangel
преди 2 години
Духа е пуснат от бутилката. Видя се че може и с перманентна работа от вкъщи.И ако някой манагерастки *** почне да се натяга и да извива ръце за връщане в офиса, талантите просто ще сменят работата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 5
khao
преди 2 години
в колко корпорации си работил? да разбереш "корпоративна култура" е доста важно... и наистина е трудно от разстояние, да не кажа невъзможно.Първите 6 месеца трябва да си в офиса, после може и по рядко...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 2
mrynmryn
преди 2 години
Каква "корпоративна култура"? Лижеш *** на някого, за да се издигнеш, защото масата фирми нямат ясни критерии за повишение. Аз бях вкъщи година и половина, сега съм в офиса и след някоя друга седмица, пак се връщам у нас, защото не виждам смисъл да стоя в офиса.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още