Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Пилотите, които станаха шофьори: Приземяването на една индустрия

Пандемията ще струва около 4,8 млн. работни места в авиацията, според IATA

Пилотите, които станаха шофьори: Приземяването на една индустрия

Sarah Silbiger/Bloomberg

Вместо да си купи кола, в колежа Колис Уогнър си изкарал лиценз за пилот. Когато губи работата си като индустриален инженер по време на финансовата криза, той превръща хобито си в работа на пълен работен ден и прекарва години в натрупване на летателни часове в един от американските регионални превозвачи. Миналата година той започва работа в American Airlines, където лети със самолет Embraer E190.

Сега 44-годишният Уогнър кара камиони близо до Дейтън, Охайо, след като през октомври е освободен от работа. Той си пази пилотските униформи, които са спретнато подредени в едно чекмедже, като доказателство, че наистина е бил пилот.

Не са много професиите, които пандемията промени толкова, колкото тази на пилотите и другия персонал в авиокомпаниите, пише Wall Street Journal в свой анализ. Досега престижна и доходоносна, сега кариерата в авиоиндустрията вече изобщо не е сигурна. Превозвачите освобождават младите пилоти без достатъчно стаж. По-възрастните пък се пенсионират.

Асоциацията на британските авиокомпании наскоро публикува видео в Instagram, в което предупреждава желаещите да станат пилоти да отложат обучението си.

Грег Харпър, пилот, работил в австралийската Qantas Airways в продължение на 25 години, има две деца и плаща ипотечни кредити за пет инвестиционни имота. След като губи работата си, сега той работи по 70 часа на седмица на две работни места: едното е в местния хранителен магазин, а другото е на строителен обект.

Още по темата

„Не става въпрос за мен или егото ми, чувствам се малко глупаво да чистя кошници за пазаруване или каквото и да трябва да правя“, казва Харпър, който е на 52 г., като допълва, че го прави за семейството си.

С очакването на ваксините авиокомпаниите се надяват пътуванията да започнат да се възстановяват по-късно следващата година, след като достатъчно хора бъдат имунизирани. Пълното възстановяване обаче може да отнеме години, докато търсенето се върне до върховете преди пандемията. Връщането на всички служители на работа може да бъде дълъг, бавен процес. Още по-дълго ще чакат младите пилоти, които се опитват да стартират кариерата си.

Други отрасли се опитват да примамят пилотите, останали без работа, макар и да са по-нискоквалифицирани. Schneider National, фирма за камиони, базирана в Грийн Бей, щата Уисконсин, наскоро пусна реклами във Facebook за набиране на шофьори, насочени към бивши пилоти.

В Австралия някои пилоти работят във ферми, с тежки машини, за да помогнат за прибирането на реколтата.

Много пилоти са привлечени към кариера в авиокомпаниите заради любовта им към летенето. Те не приемат професията си просто като работа, а като начин на живот. 62-годишният Гари Краснов, който лети от десетилетия, е намалил часовете си още преди пандемията. Когато обаче Delta Air Lines пуска програмата си за ранно пенсиониране през лятото, той не успява да приеме ситуацията особено леко. „Казах си, че не мога да повярвам, че това се случва с мен“, посочва той.

Девет дни преди да се пенсионира като пилот съпругата му го пита дали най-накрая може да прибере някъде куфара му, който стои в антрето винаги готов за път. Той ѝ отговаря, че още не.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (11)

   1| 2    
0
 
2
 
11
0pk до: michaelis23
преди 2 месеца
Да, ама пак ще излезе на печалба. Да живеят квотите :D
0
 
3
 
10
dikens15 до: фиг.1
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Могат, но само в твоята ти ква!!!
0
 
3
 
9
dikens15 до: фиг.1
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Иди ти пътувай в самолети без пилоти да те видя. Май ще трябва два да те бутат да влезеш с памперс през кръста.
Могат да поддържат височина и скорост и да летят по зададен курс и са до там.
0
 
1
 
8
michaelis23 до: 0pk
преди 2 месеца
Tesla спира производството на Model S и Model XПричината е намаляващото търсене към двата електромобила

https://automedia.investor.bg/a/2-novini/44221-tesla-spira-proizvodstvoto-na-model-s-i-model-x
-----------------------------------------------------------
Another Tesla Model S "Inexplicably" Bursts Into Flames

https://www.zerohedge.com/markets/loud-bangs-tesla-model-s-inexplicably-bursts-flames
-------------------------------------------------------------
и екологията им нешо не върви зaaeeби, а беше пътеводна светлина, която беше "завзела пазара" и изтласкала конвенционалните двигатели в канала .... Сега може спокойно да запишат 100 грама почивка .... :))
1
 
3
 
7
0pk до: 0pk
преди 2 месеца
Пу да му се невиди, не мога да се редактирвам.
Та значи много хора ще остават без работа и това е печално. Трябва да се измисля с какво да се занимават. Надали всички ще станат таксиджии и фризьори, нито от толкова бармани се нуждае икономиката.
Като цяло, най-лесното е по един по-мощен грип да пускат всяка година и да намаляваме с по 10%, хем и ще ги караша хората да си седят в къщи и да не протестират много. Другия вариант го виждам като минимален поголовен доход, иначе гладни бунтове и войни. Това е положението.

Още от Анализи
САЩ вече трябва да се тревожат за демографията