До 15 март предприятията и самоосигуряващите се лица, които са изплатили през 2017 г. доходи на физически лица, посочени в чл. 73, ал. 1 от Закона за данъците върху доходите на физическите лица (ЗДДФЛ), са длъжни да представят в Национална агенция за приходите (НАП) справка по образец за тези доходи, напомнят от приходната администрация.
В документа се обявяват изплатените през годината доходи на физически лица от:
- друга стопанска дейност (извънтрудови правоотношения, упражняване на свободна професия, за авторски и лицензионни възнаграждения и др. посочени в чл. 29 от ЗДДФЛ);
- наем или друго възмездно предоставяне за ползване на права или имущество;
- доходи, посочени в чл. 35 от ЗДДФЛ, включително облагаемите парични и предметни награди от игри, от състезания и конкурси, които не са предоставени от работодател или възложител;
- доходи, подлежащи на облагане с окончателен данък по реда на глава шеста от ЗДДФЛ, включително доходи от дивиденти и ликвидационни дялове;
- доходи от прехвърляне на права и имущество и други доходи, посочени в чл. 73, ал. 1 от ЗДДФЛ.
Доходите, които следва да се включат в справката, са описани в номенклатурата за вид на дохода към утвърдения от министъра на финансите образец на справката, обясняват още от НАП.
Информацията от справките, които предприятията подават, позволява на приходната администрация да извърши съпоставка на декларираните данни от платците и получателите на доходи.
Санкциите за непредставяне на данни за изплатени суми на физически лица, както и за посочване на неверни или непълни данни в справката, са в размер до 250 лева. Глобата се налага за всяко физическо лице, за което не е подадена информация или подадената информация не е коректна.
Данъчните припомнят още, че всички декларации по Закона за корпоративното подоходно облагане (ЗКПО), за които задължението за подаване възниква след 31.12.2017 г., се подават единствено по електронен път. Това се отнася и за годишната декларация за облагане с корпоративни данъци за 2017 г., а срокът за подаването на която е 2 април 2018 г. (31 март е в събота). С тази декларация се подава и годишен отчет за дейността. В същия срок трябва да се плати и дължимият корпоративен данък, след приспадане на направените авансови вноски.
Плащането на задължението към хазната може да стане във всяка банка с попълване на вносна бележка за плащане към бюджета. Други варианти за плащане са с пощенски запис или чрез интернет.
Неподаването на декларациите се санкционира, като минималната глоба е 500 лева за юридическото лице и 200 лева за управителя на фирмата.


Басейн „Делфини“ възобновява работа от 10 октомври
Нови изследвания: Цар Самуил бил висок едва 153 см
Изтича срокът за деклариране на дължими данъци за третото тримесечие на 2026 г.
5257 фиша и 436 акта написа КАТ за ден
Радослав Гидженов ще свири Черно море- Левски
Напрежението в Черно море удря джоба на потребителя с по-скъпи стоки в магазина
Потайният лидер на хутите, който сее хаос в Близкия изток
Споразумението за международните активи на "Лукойл" е изтекло, обяви Carlyle
Китай може да даде глътка въздух на Европа при електромобилите
Джейми Даймън: Ако опитате да надхитрите пазара, ще загубите
Китайската марка, която вози Си Дзинпин, дойде и в България
Volvo с проблеми при старта на EX60
Бизнесмен загуби над 90 скъпи коли заради измама
BYD иска да е №1 в света и без втория най-важен пазар
Джеръми Кларксън ще „отглежда“ части за своя Jaguar
Проф. Александрова за чумата: За България няма повод за притеснение
Черно море е под заплаха, но кой гарантира сигурността на корабоплаването?
Радев и Марта Кос обсъдиха разширяването на ЕС и Коридор VIII