Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Бюджет и финанси

Защо новите данъци за автомобилите няма да намалят вноса на стари возила?

Общинските съвети трябва да определят основата на данъка, съветва Христо Христов, председател на Асоциацията на вносителите на автомобили

Защо новите данъци за автомобилите няма да намалят вноса на стари возила?

Снимка: Архив Ройтерс

Собствениците на по-нови автомобили ще бъдат по-ощетени от поправките в закона, въвеждащи по-голям данък за по-старите автомобили. Това мнение изрази по БНР Христо Христов, председател на Асоциацията на вносителите на автомобили.

Според него с новоприетите поправки няма да бъде постигната целта за ограничаване на старите возила.

Още по темата

По думите му ще има повишение, „но на фона на основата, върху която ще се увеличи, говорим ефективно за увеличение между 6 и 20 лева".

Христов посочи, че е правилно общинските съвети да определят основата на данъка.

"За определен клас автомобили тя варира от 54 стотинки до 1,62 лева, което е 1,20 разлика и ако в един град основата се определя на 60 ст., в другия може да е 1,60 лв., и тук се получава много голяма разлика", подчерта той.

Председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили изрази опасения, че „при автомобилите, които се стремим да ограничим, едва ли ще има някаква промяна“.

"За автомобилите от 15 до 20 години базата, която определя общинския съвет, се умножава по едно. Доколкото разбирам, няма да има промяна, защото умножаваме по едно. В същото време при автомобилите до пет години умножаваме по 2,3. Няма мотив и логика защо отново по-новите автомобили ще плащат по-голям данък при положение, че заявяваме цел да ограничаваме старите автомобили", категоричен е Христов.

Експертът предупреди водачите да погледнат талоните на автомобилите си за означена еврокатегория или липсваща такава, заместена от звездички.

"Ако има звездички, с извинение, пак гледаме небето. Ще ни таксуват като автомобил, който няма еврокатегория. И, за да се докаже еврокатегорията, трябва да се отиде до официалния представител. Те ще ви издадат удостоверение за еврокатегорията, но там се заплаща минимум 50,60,80 лева и става така, че се обезсмисля това, което обясняват нашите народни представители – отстъпки еврокатегория. Именно тези, за съжаление, които са с по-старите автомобили, те ще бъдат засегнати от това, защото не се вписва еврокатегорията", заяви Христо Христов.

Той цитира и данни на Пътна полиция, според които около 60% от автопарка у нас се състои от стари автомобили над 15 години, което е изключително висок процент.

Председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили прогнозира, че броят на старите автомобили у нас до края на 2020 г. ще се увеличи поне със 150 хиляди, а страната ни ще бъде автоморгата на Европа.

"България ще бъде автоморгата на Европа, може би на света, поради две причини – данъчното облагане на превозните средства и екотаксата. Докато не се промени данъчното облагане и не отпадне екотаксата, ние ще бъдем автоморга, защото екотаксата е един билет за баня. Плащаш и замърсяваш колкото искаш", емоционално коментира Христов.

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (11)

   1| 2    
0
 
0
 
11
преди 2 години
Няма профилна снимка
Това става като някаква мода вече с тия нови/стари коли. Моят автомеханик ми сподели, че новите 'екологични' Евро незнам си колко коли харчат 300 гр. масло на 1000 км по каталог. Интересно моят 18-годишен премиум модел не пипва маслото от смяна до смяна. Е - къде отива това масло при тая евро 17 категория. За мен е ясно - издишваме го като бачкатори от асфалтова база. Цял свят гръмна с манипулациите на ВАГ групата и пак се навива старата латерна - стари, неекологични автомобили. Всичко е до поддръжка на конкретния автомобил, не до възраст. Съжалявам за вносителите на автомобили, опитващи се да зарибят и набутат максимално масовката преди да дрънне поредната криза, съжалявам, но българинът е всякакъв, но не и глупав..
0
 
0
 
10
преди 2 години
Няма профилна снимка
Ако правителството мислеше наистина за екологията, щеше да се погрижи да има достъпен, качествен и редовен обществен транспорт в градовете, най-засегнати от екологични проблеми. Може да се мисли дори за БЕЗПЛАТЕН обществен транспорт, както е в Талин примерно.Съъщо така първото което трябва д ас енаправи е да се спрат от движение колите които са в супер лошо състояние на двигателя и на шасито, ама там е пълна анархия.Българския народ не е глупав. Българския народ не се подвежда по разни малоумщини с които се медиите са опитват да му промият гкавата, за разлика от някои хора тук.Според някои хора тук - "по-екологично" е за 25 години да смениш 5 коли, заедно с всичките ресурси, които ще отидат за производството им, вместо да си караш 1 кола и да си я поддържаш, само защото по-телевизията казали така. You must be some special kind of stupid.Отделно България няма автомобилна индустрия, така че това означава средства за 5 нови коли - напуснали България и отишли да забогатяват нечия чужда индустрия.И последно - дори и броя нови автомобили да с еувеличи рязко, силно се съмнявам ефента върху екологията да е сериозен.Някой някъде чел ли е сериозно изследване какъв процент от замърсяването се държи на колите?Специално в София огромна част от замурсяавнето е от битово отопление и разлката в качеството на въздуха сима и лято се вижда - вече има достатъчно статистически данни.Ама защо да мислим или да гледаме данни, като може да повтаряме каквото кажат *** политици и да си мислим че сме много умни?И последно - бума на дизелите през последните 20 години в Европа беше пак следствие на *** политики (политици и еколози) и разни плямпала дето повтаряха какво са чули без да мислят.
4
 
4
 
9
преди 2 години
Няма профилна снимка
Ако правителството мислеше наистина за екологията, щеше да забрани вноса на по-стари от 10 г. автомобили и щеше да предложи субсидия за покупка на нов автомобил. Но то пет пари не дава за въздуха и екологията, напротив - колкото повече трошки, толкова повече данъци в хазната. А данъците, нали знаете - сега ние ги разпределяме!...
1
 
18
 
8
neverland до: s3
преди 2 години
Няма профилна снимка
Е сега, зависи не е баш така.1. По принцип, при равни други условия новият автомобил излиза по-скъпо от 15-годишен такъв, не само като цена, но и като подръжка. Каскота, данъци, задължително трябва да се правят мин 25 к/год, че иначе ще ни се смеят защо сме я взели, задължително трябва да се прави по някое кафе в Букурещ или Солун, че иначе ще ни се смеят хората, за какво иначе ни е нова...така че новият автомобил си има доста съпътстващи разходи.2. Не мисля, че автомобилът е някаква специална вещ, която задължително по неписани правила божии трябва да ти е нова. По добре хората да имат вкъщи ремонтирана ел. и вик инсталация, жилищата им да са енергоефективни, уредите им да са енергоефективни. Тези неща мисля, че е по-важно да се държи да са по-нови, а не автомобила, с чиито модел и марка се опитваме да се таргетираме в обществото към каста се числим.3. Когато беше бумът, се накупиха много нови превозни следства(служебни и лични) в бг. Като удари кризата започнаха "ако до преди някоя години нашенските комплексари вместо да си купуват нови автомобили, ги бяха завъртели парите в работни места, производство, щеше да е по полезно.4. Новите автомобили не раздвижват икономиката и държавата няма интерес хората да си вкарват парите в подобни вещи.5. Делът на ПТП-та и загинали в резултат на това, че са карали стари или неизправни автомобили е статистически незначим. Загинали и пострадали има не защото някоя стара кошница е дефектирала посред нищото, а защото се кара с превишена скорост и се изпреварва неправилно, затова.
0
 
6
 
7
khao до: s3
преди 2 години
Няма профилна снимка
обаче теб те активират предимно като готвят нова кражба от населението, през другото време мълчиш като бит пеерассс ... интересно нещо е това мениджмънта на интернет тролове ... малко офф топик коментар!

Още от Бюджет и финанси
Паричното предлагане в България расте с 13,6% през август