Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

България

Automobilwoche: София е фаворит за новия завод на VW

Решението ще се вземе в началото на юли не от Skoda, а от централата на Volkswagen във Волфсбург

Automobilwoche: София е фаворит за новия завод на VW

Логото на германския автомобилен концерн Volkswagen пред фабрика на компанията в Пуебла, до Мексико Сити. Снимка: Ройтерс

В списъка с фаворитите за новия завод на германския автомобилен концерн Volkswagen лидер е България с предложението си за производствена база до София. Турция е на второ място. Предварително решение за изграждането на предприятието ще се вземе до началото на юли, пише специализираното издание Automobilwoche

Информацията му се различава значително от анализ на реномирания германски Handelsblatt, според който предварително решение вече има и то е в полза на Измир преди всичко заради сериозни финансови стимули от страна на турската държава.

Според  Automobilwoche вече има вътрешнофирмени разговори за продажбата на производствен имот до София, а мястото, което концернът разглежда в Турция, е край Измир.

Още по темата

Баварското издание е категорично, че решението ще се вземе от централата на концерна във Волфсбург, а не от подразделението Skoda. Лично ангажиран и водещ процеса по подбор е директорът по производството и член на Борда на директорите Оливер Блуме, поясняват източници на изданието. Досега шефът на Skoda Бернхард Майер ръководеше операцията.

В завода се очаква да бъдат създадени между 4000 и 5000 работни места, а инвестицията от 1,3 млрд. евро го прави най-мащабния проект на Volkswagen за последните години. 

Skoda би искала да задържи правото за вземане на решение, тъй като то е от голямо значение за дъщерната компания, за да получи тя капацитети в бъдещия завод. Наскоро от концерна заявиха, че капацитетите на марката в Чехия са натоварени на 120%, поради което Skoda спешно се нуждае от нови производствени линии. Смята се, че ако те бяха налични през мината година, чешкият бранд би могъл да продаде още 100 000 коли само през 2018 г.

Разбира се, остава въпросът за местоположението. Наскоро Турция нееднозначно подчерта пред германски журналисти, че очаква да спечели надпреварата с България. В преговорите със София обаче участват немалко австрийски банки и инвеститори, твърди още Automobilwoche. 

Още по темата
Както е известно, германският Volkswagen Group обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да стартира дейност през 2022 г. Директната капиталова инвестиция ще е над 1,4 млрд. евро и включва откриването на поне 5000 директно заети работни места. Впоследствие се очаква разкриване и на още хиляди допълнителни места в доставчици и обслужващи индустрии.

Заводът ще е от т.нар. multi-brand вид, тоест ще произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други.

Идеята първоначално бе в него да се сглобяват два модела Skoda Karoq и SEAT Ateca, като бъде преместено сегашното им производство от завода на Skoda в Квасини, Чехия. В последните дни, обаче, се тиражира и информация, че в него може да се сглобяват и лимузините Volskwagen Passat.

Капацитетът ще е 1000 коли на ден, което прави около 360 000 на година.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (25)

   1| 2| 3    
0
 
4
 
25
преди 2 седмици
Няма профилна снимка
Такъв завод се прави близо до пристанище!!!
Русе, Варна или Бургас, там му е мястото.
В София ще има съдбата на Кремиковци!
1
 
3
 
24
Solar Power до: fuckside
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
Така е .... отдавна твърдя,че Княжеството е изоставено от десетилетия за сметка на Румелия. И това се случва от 1945-та насам, че дори и от по преди..... Най-големите градове бяха в Княжеството до преди 100 години а сега тук има само от хибридната раса.
5
 
4
 
23
преди 3 седмици
Б_ах тоя автовоз дет качва по 20 коли
6
 
43
 
22
преди 3 седмици
Няма профилна снимка
Не може да навирате всичко в София? Децентрализирайте капитала и инвестициите към малките селища чрез данъчни стимули. Няма да ставаме полис. Обезбългарявате цели региони. Това води до *** и сепаратизъм. Държавата губи власт където няма БГ население. Никой не мисли по - далеч от носа си либералолигофрени.
8
 
25
 
21
georgi_shum до: andy
преди 3 седмици
1000 коли са 50 макс 60 автовоза. Не е чак толкова много. Плюс това завода ще заработи чак 2022 ра. Има предостатъчно време да завършим магистралата до Калотина за може износа на запад да върви спокойно :) С малко позитивизъм и много работа, може да успеем.

Още от България
Окончателно: Министерството на туризма ще дава на концесия морските плажове