Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Графика на деня: Италия е свила значително инвестициите в инфраструктура

Италианските вложения са паднали от 13,66 млрд. евро през 2007 г. до едва 3,39 млрд. евро през 2010 г.

Графика на деня: Италия е свила значително инвестициите в инфраструктура

Снимка: Ройтерс

След като във вторник в Генуа се срина мост на магистрала, убивайки 35 души, Италия все още е в шок и траур. Докато спасителите претърсват останките и усуканата стомана за оцелели, специалисти вече проучват възможните причини за този толкова катастрофален колапс. Министърът на транспорта на страната призова старшите мениджъри в компанията, управляваща моста, да подадат оставка, докато прокуратурата обяви и наказателно разследване.

Още по темата

Мостът „Моранди“ е построен през 1967 г. и е с дължина 1,2 км. Обикновено такива мостове са проектирани да издържат поне 100 години с необходимата периодична поддръжка. По време на сриването на моста се е извършвала ремонтна дейност, въпреки че все още не е ясно дали това е имало някаква роля за случилото се. Съществуват и предложения, че недостатък в дизайна може да е отговорен за сриването. 

Беше изразена загриженост и за нарастващия обем на трафика по магистрала А10 и дали това е причинило по-бързо от очакваното износване на структурата. Очевидно обаче е неоспоримо, че инвестициите на Италия в нейната пътна мрежа са намалели до тревожно ниво.

Данните на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР), публикувани от BBC, показват, че докато Германия, Франция и Обединеното кралство са излели повече пари в инфраструктура през последните години, италианските вложения са паднали от 13,66 млрд. евро през 2007 г. до едва 3,39 млрд. евро през 2010 г. Има ръст само през 2015 г. - до 5 млрд. евро, далеч зад Германия (11,69 млрд. евро), Франция (10,01 милиарда евро) и Великобритания (9,07 милиарда евро). 

Повече по темата вижте и в телефонното интервю на Джулио Сапели, икономист и преподавател по история на икономиката в университета в Милано, в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria с водещ Делян Петришки. 

Infographic: Italy Has Notably Cut Investment In Infrastructure  | Statista You will find more infographics at Statista

 

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (4)

2
 
2
 
4
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
След приемането на еврото Италия все повече запада, все повече се деиндустриализира, все повече няма работа за младите и те емигрират и все повече задлъжнява, за да задържи някакси икономиката още някоя друга година над водата. Каквото и да правят обаче, страната все повече се приближава до повторение на гръцката драма от 2010 насам и съпътстващия икономически колапс. Просто еврото е прекалено скъпо за Италия. Страната има нужда от собствена валута и гъвкав валутен курс, който да отговаря на реалните икономически потребности. Иначе няма инвестиции, няма растеж, доходите спадат, дълговете се увеличават и това е удобно развитие най-вече за Германия. Италия ще бъде изсмуквана икономически чрез еврото докато в един момент съвсем обеднее и задлъжнее. Тогава на италианците ще им хрумне, че приемането на еврото е било кардинална грешка и ще си въстановят собствената валута.
0
 
10
 
3
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Иронично или не - това се случва в най-корумпираната държава от т.нар. "Запад". И не, причината не са намалелите инвестиции. Те също са следствие от корупцията.
А най-големия проблем на корупцията - трудно се доказва, въпреки че последствията са видими за всички.
0
 
5
 
2
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Те и сега имат едни от най-скъпите магистрали...
1
 
7
 
1
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Значи, да се очаква скоро повишане на таксите, че нали тези пари трябва да дойдат от някъде.

Още от Европа
Спорът за бюджета на ЕС ескалира