IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Производители на бира разчитат на ръст в премиум сегмента

Пивоварите изпратиха 2017 г. с 2,4% увеличение на изпитите количества

10:26 | 14.03.18 г.
<p>
	Денис Шерстенников. <em>Снимка: Карлсберг България</em></p>

Денис Шерстенников. Снимка: Карлсберг България

През 2018 г. не се очаква голям скок в консумацията на бира в България, но производители разчитат премиум сегментът да увеличи приходите им. В момента българинът консумира средно 74 литра пиво годишно, което е над усреднените количества в Европа и световен мащаб. 

Пивоварите очакват стабилен и леко растящ пазар след изпитите с 2,4% повече бира през 2017-та година или 5,1 млн. хектолитра, каза пред журналисти Бранимир Братанов, маркетинг директор на „Карлсберг България“.

По данни на Nielsen компанията е приключила миналата година с 31,6% дял от пазара на бира в България, каза изпълнителният директор Денис Шерстенников. Компанията отчита и ръст в обема от 4,8 пр. п. спрямо предходната година, а представителите й твърдят, че „Пиринско“ е най-силният бирен бранд в страната.

Над 85% от пивото българите пият у дома, а останалото – в заведенията. Междувременно като тенденция се откроява силен ръст на търговските вериги от 16%, допълни Бранимир Братанов. Това показва промяна на навиците в посока седмично пазаруване и концентрация на населението в градовете.

България по думите му следва глобалната тенденция за ръст на кеновете – в тези опаковки е изпита 16% от бирата в страната.

Той отчете още склонността на потребителите да опитват нови стилове бира и прогнозира, че компанията разчита на ръст не толкова в изпитите количества, колкото в стойността на пазара и наблюдаваният ръст на премиум сегмента.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:11 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още