Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Имената на бизнеса

Й. Атанасов: Растежът на Lenovo се крие в богатото портфолио и стремежа към иновации

Как се постига силен растеж и високи маржове по време на криза, коментира регионалният мениджър на Lenovo за България и Северна Македония

Й. Атанасов: Растежът на Lenovo се крие в богатото портфолио и стремежа към иновации

Снимка: Lenovo 

Йовко Атанасов е регионален мениджър на Lenovo за България и Северна Македония. Той разказва за последните развития в технологичната компания, перспективите пред сектора - на световно и на локално ниво, и др.

- Г-н Атанасов, скоро излязоха финансовите резултати на Lenovo за последната фискална година. Как бихте ги коментирали?

Lenovo продължава да бъде лидер сред компаниите в технологичния бранш. Приходите на компанията нараснаха  с 10 млрд. долара до 70 млрд. долара годишно, а печалбата  достигна 2 млрд. долара, което е около 72% ръст. Това, което за поредна година ни води към успех, е умението да са адаптираме към нуждите на нашите потребители. Независимо дали става въпрос за устройства за забавление, или за работа, Lenovo предлага на своите клиенти цялостни иновативни решения, които да намерят пресечна точка с това, от което те се нуждаят.

- На какво се дължи силният растеж на Lenovo?

Силният и устойчив растеж на Lenovo се дължи, както вече споменах, на умението да се адаптираме към промени, на бързо нарастващото портфолио на бранда и непрестанния ни стремеж към развитие и иновации. През изминалата година създадохме много мултифункционални продукти, които смело мога да нарека революционни. Те са високопроизводителни, мобилни и същевременно стилни. А в допълнение към това мисията на компанията за устойчиво развитие ни води до производство на продукти с намален въглероден отпечатък.

- Като компания - лидер в технологичния сектор, бихте ли споделил как се развива технологичният пазар на глобално ниво към момента?

Глобалната несигурност и затрудненията с доставките в световен мащаб правят ситуацията сложна за всички технологични компании. Въпреки това Lenovo все така пълноценно се възползва от силния пазарен потенциал, за да реализира по-високи приходи и по-голяма рентабилност. Търсенето на високопроизводителни технологични решения продължава да бъде тенденция на глобално ниво. Хибридната или напълно дистанционна работа все още определя нуждата от лесно преносими и производителни устройства и облачни услуги, на която Lenovo отговаря без съмнение със продуктите си. 

- А как се разви технологичният пазар на локално ниво в България?

Пазарите от Югоизточна Европа, и в частност България, също търпят промени. Няма как ситуацията в световен мащаб да не се отрази и на локално ниво. Дигитализацията продължава да бъде водещ фактор при определяне развитието на пазара. Все още служителите работят предимно от вкъщи, а повече бизнеси и услуги се изместват към дигиталния свят. В дългосрочен план тези елементи ще определят необходимостта от иновативни технологични решения във всяко едно средностатистическо семейство и всяка една компания. На устройствата ще се гледа все повече като на инструменти за бизнес развитие и услуги, а не просто хардуер.

- Какви са целите, които Lenovo поставя пред себе си в близко бъдеще?

Lenovo винаги си поставя амбициозни цели. Гордеем се, че през първата половина на 2022г. успяхме да добавим толкова много нови и високоефективни продукти към портфолиото ни. Това са продукти, които осигуряват преживяване на едно съвсем различно ниво, независимо дали се използват за работа или забавление. В близкото, а и надявам се в далечното бъдеще стратегията на Lenovo ще продължава да бъде водена от нуждите на потребителите. Допълнителните услуги, които ние от Lenovo предлагаме на потребителите си, например удължена гаранция, допълнителна гаранция срещу неочаквани инциденти (ADP), приоритетно обслужване (Premier Support), обратно изкупуване от фирмите, са само част от елементите, които завършват цикъла на производство и ни предоставят възможността освен революционен продукт да дадем на клиентите си и добавена стойност. А това е нещото, което има значение в наши дни.

- Какво позиционира Lenovo като лидер сред конкурентните компании в технологичния бранш?

С риск да се повторя, ще кажа, че онова, което ни позиционира като лидер е способността да предугаждаме това, от което се нуждаят най-силно нашите потребители. Този месец Lenovo представи последно поколение стилни гейминг лаптопи Lenovo Legion Slim 7, както и Legion 7. Достигнали върха на своята производителност Legion 7 вече могат да се характеризират като най-мощните гейминг лаптопи в света.

Серията Lenovo Yoga също представи ново седмо поколение от своята линия по-рано този месец, освен всички технологични подобрения тази серия се характеризира и с функция за компенсиране на въглеродни емисии. Това затвърждава нашата отговорност към устойчивото развитие и стремежа ни да създаваме продукти с минимален въглероден отпечатък. За да задоволим всички желания на бизнес потребителите, непрекъснато подобряваме своите ThinkPad серии. Устройствата от бизнес сериите са толкова мощни, мултифункционални и мобилни, че смело можем да ги смятаме за най-добрите приятели на бизнес клиентите ни.

По статията работиха: Екип на Investor.bg , редактор Виктория Тошкова
Още по темата: Имената на бизнеса

Последни новини

Коментари ()


Още от Имената на бизнеса
Д. Димитров, „Алтерко“: Идеята е най-ценният актив на предприемача