Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Медии

Google: Няма да плащаме лиценз за новини във Франция

Компанията показа как ще подходи към Директивата за авторското право в ЕС

Google: Няма да плащаме лиценз за новини във Франция

Снимка: Архив Ройтерс

Американската интернет компания Google заяви, че ще откаже да плаща за лиценз, за да показва части от френски новини, когато Директивата за авторското право в Европейския съюз влезе в сила в страната през следващия месец. Това е първата ясна индикация за това как звеното на Alphabet планира да отговори на мерките на властите, пише Wall Street Journal.

Вместо да плаща, Google заяви, че ще показва само заглавията на новините в резултатите от търсенето, което е позволено според новия закон, освен ако изданието не предостави на Google безплатно показване на кратък текст и снимка.

„Не плащаме за линкове, които да бъдат включени в резултатите от търсенето. Това не само ще изкриви резултатите, които можем да предоставим, но и ще срине доверието, което потребителите имат в търсачката и Google”, коментира Ричард Гинрад, вицепрезидент на Google, отговарящ за новините.

Още по темата

Франция ще бъде първата страна, която ще имплементира новата европейска директива.

От своя страна Google лобира агресивно срещу закона, като дори заплаши да спре Google News, ако бъде задължена да плаща за лицензи, както в Испания, след като страната прие подобен закон през 2014 г.

Тази седмица обаче Google обяви, че ще търси златната среда в рамките на новия режим за авторското право.

Много издатели се борят отдавна да получават плащания от Google и други онлайн агрегатори за частите от новинарско съдържание, които тези платформи показват. Издателите твърдят, че Google се възползва значително от съдържанието им, защото то привлича посетители, които те могат да ползват в други услуги на Google. Медиите твърдят, че ползите трябва да се споделят.

Google е категорична, че вече насърчава приходите на медиите, като им генерира потребителски трафик в традиционните им сайтове и в приложения чрез Google News.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Медии
Водещата на UpDate Елена Кирилова се включи в „Тук- Там Кошер 2020“