Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Медии

Рекламните инвестиции в България забавят темпото на растеж

За 2019 г. се очаква ръст от 9% до 452 млн. лева, като онлайн медийната индустрия ще привлече четвърт от общата сума

Рекламните инвестиции в България забавят темпото на растеж

Снимка: Pixabay

През 2019 г. рекламните инвестиции в България ще нараснат с около 9% на годишна база до около 452 млн. лева. Това би представлявало леко забавяне, защото през 2018 г. повишението беше от 12 на сто на годишна база до 415 млн. лева.

Инвестициите в дигитални медии се очаква да достигнат близо 112 млн. лева. Така за първи път у нас онлайн медийната  индустрия ще привлече около една четвърт от общите инвестиции за медийна реклама на пазара.

Прогнозата е на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), а анализът е по предоставена информация от българските медии и медия агенции, както и годишната прогноза за рекламните инвестиции за 2019 г.

Телевизията ще остане най-предпочитаният рекламен канал с 58% дял от общите инвестиции през 2019 г. Постепенното пренасочване на бюджети към дигитални медии вече е трайна тенденция, която ще продължи и в бъдеще.

Външната реклама запазва своя 10% дял от медийния пазар и през 2019 г. с 45 млн. прогнозни инвестиции до края на годината. Радиото и пресата са с очакван дял от съответно 4% и 3%, а инвестициите в кино, въпреки ръста си от 4% на годишна база, остават с по-малко от половин процент дял в общия рекламен микс през тази година.

Очакванията за медийната инфлация през 2019 г. са да се изравни за телевизията и дигиталните медии и да достигне 12%. Досега телевизията традиционно държеше най-високите нива на инфлация с по 13% за две поредни години (2017 и 2018 г.).

Процентите в останалите медийни канали се очаква да не преминават 3%. Радиото и кино рекламата се очаква да завършат годината средно с 2%, а външната реклама – с 3% инфлация.

Още по темата

Най-висок прогнозен ръст се очаква в дигиталните канали (14%), следвани от телевизия (8%), външна реклама и кино (5%), радио (4%). При пресата се окачва отрицателен ръст от -2% спрямо 2018 г., което все пак представлява сериозна компенсация спрямо отчетените -9% през 2018 г.

Представените данни за българския рекламен пазар в медиите, данните за медиийна инфлация и прогнозите за 2019  г.година са на база експертна оценка на медийната комисия към БАКА. 

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Медии
Publicis сви годишната си прогноза и с това потопи цената на акциите си