IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Годишните продажби на смартфони в Китай спаднаха за първи път през 2017 г.

Насищането на пазара накара много местни компании да насочат поглед навън

10:44 | 29.01.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Китайският пазар на смартфони вече не расте. През 2017 г. той отбеляза първия си годишен спад на продажбите, сочат нови данни на Canalys, цитирани от TechCrunch.

Още през второто тримесечие на годината беше отбелязан спад, но това е първият път, в който има свиване на продажбите за цялата година.

Canalys обяви, че на годишна база продажбите са се свили с 4 на сто и са достигнали 459 млн. бройки през миналата година. През четвъртото тримесечие те са спаднали с цели 14% спрямо година по-рано, като са продадени 113 млн. бройки.

Въпреки доказателствата за насищане на пазара, Huawei продължава впечатляващия си растеж, като през последното тримесечие е генерирала 24 млн. продажби.

Oppo и Vivo белязаха бум по света със силни продажби на развиващите се пазари в Азия, но в Китай продажбите им са се свили съответно с 16 и 7%. Първата е продала 19 млн. бройки, а втората - 17 млн. според Canalys.

Пускането на iPhone X и iPhone 8 е помогнало на Apple да изтласка Xiaomi до четвъртото място с 13 млн. продажби през четвъртото тримесечие на 2017 г. 

Забавянето на растежа на вътрешния пазар накара китайските производители на смартфони да започнат да търсят пазари в чужбина. Мнозина се насочиха към Индия, където се справят доста добре спрямо местната конкуренция. Сред другите пазари, които предпочитат компаниите, е Индонезия, която може да отбележи значителен растеж.

Xiaomi например, която надви Samsung в Индия през четвъртото тримесечие, се насочи и към Испания, мексико, Русия и части от Африка.

САЩ се доказаха като по-труден за пробиване пазар. Xiaomi продава аксесоарите си там от известно време, но все още не може да се похвали с големи успехи на този пазар на смартфони, въпреки публичните заявки за намеренията си.

Тези, които подхождат по-агресивно, срещат отпор. Вторият по големина телеком в САЩ AT&T се отказа от плановете си да продава Huawei Mate 10 Pro след като се оказа, че има натиск от правителството по отношение на партньорството. 

Как се развива пазарът на смартфони глобално вижте в интервюто на технологичното шоу UpDate на Bloomberg TV Bulgaria с Франсиско Джеронимо

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:54 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още