IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Китайският гигант vivo навлиза на българския пазар на смартфони

Компанията планира постепенно развитие у нас и не си поставя агресивни цели за растеж

16:42 | 09.06.22 г.
<p>
	<em>Снимка: vivo</em></p>

Снимка: vivo

Китайският технологичен бранд vivo официално навлиза на българския пазар на смартфони, но не бърза да се бори за голям пазарен дял в близката година. Вместо това ще заложи на постепенния растеж и повишаване на разпознаваемостта на марката, разкриха от екипа на компанията у нас на събитие за медии.

„Основната ни задача е да изградим основата на един устойчив модел на работа, а не да търсим преки пътища към голям растеж“, коментира Иво Бояджиев, който е ръководител „Продажби“ във vivo България.

На пазара у нас компанията ще навлезе с три серии. Y серията предлага нисък до среден клас смартфони, насочени към младежи. Фокусът тук е върху батерията и дизайна, както и върху ежедневните мобилни игри. V серията е по-висок клас от Y предложенията и залага на фокус върху предната камера. X серията пък отразява флагман портфолиото на vivo, където ще видим модели с качествени камери, разработени в партньорство с ZEISS.

За начало брандът ще предложи четири модела смартфони, а през четвъртото тримесечие се очаква да добави още пет модела. До края на третото тримесечие в обръщение на българския пазар ще са устройствата vivo V23 5G, vivo Y33s, vivo Y21 и vivo Y76 5G, за който компанията твърди, че е сред най-продаваните ѝ на Стария континент. През октомври се очаква ново поколение смартфони, наследници на тези, с които компанията навлиза у нас.

Скоро предстои и европейската премиера на флагмана X80 Pro, който също се очаква да стъпи на българския пазар.

До месец-два vivo ще предложи и безжични слушалки, както и аксесоари за телефони.

Компанията ще предлага устройства както във високия, така и в средния и ниския клас, но засега не бърза с агресивните цели за пазарен дял. Вместо това ще се бори да изгради доверие с клиентите и партньорите си, уточниха от българския екип. На този етап vivo има сключено партньорство за предлагане на телефоните ѝ в магазинната мрежа на "Технополис", но води преговори и с телекомите. Очакванията на компанията са до края на годината да има договори с всички ключови партньори, които да предлагат устройствата ѝ. Предвид постепенния си растеж у нас, vivo все още не планира собствен онлайн магазин.

За поддръжката на устройствата след покупка ще се грижи повече от един партньор според плановете на vivo. Компанията вече има договор с една компания и води преговори с втора.

Относно устройствата Бояджиев коментира, че целта на vivo не е „да създава иновации заради самите иновации“, а по-скоро се търси балансиран набор от функции, които да отговарят на търсенето от потребителите.

България е 20-ият пазар на vivo в Европа. Китайският бранд стъпи на континента през 2020 г., позиционирайки се първоначално на 6 пазара. Компанията изтъква силния си фокус върху развойната дейност, в която са концентрирани 75% от общия ѝ брой служители, или над 12 хил. души. Vivo има 10 центъра за проучвания и развитие по света и над 3000 5G патента.

Фабриките на vivo са 7, а по думите на Бояджиев компанията има собствена верига на доставки и реално не се сблъсква със същите проблеми като останалите производители на смартфони в света. Гигантът произвежда по 200 млн. смартфона годишно и има 400 млн. клиенти от цял свят. Компанията оперира в над 60 държави.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:14 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още