IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Danone потвърди очакванията си за 2021 г.

Междувременно продажбите на адаптирано мляко са засегнати от забавянето на раждаемостта в Китай

14:14 | 20.04.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

Danone SA заяви във вторник, че продажбите през първото тримесечие са намалели заради пандемията на коронавируса, която все още засяга дейността на компанията. Същевременно обаче компанията потвърждава прогнозата за цялата година. Френският концерн, който търси нов главен изпълнителен директор, заяви, че разчита на постепенно отваряне на икономиките от втората половина на тази година нататък, тъй като програмите за ваксинация срещу COVID набират скорост. Бившият шеф Емануел Фабер беше внезапно свален като председател и главен изпълнителен директор миналия месец след сблъсъци с някои членове на борда заради стратегията си и след призиви от активистки фондове да подаде оставка заради слабата възвръщаемост на групата в сравнение с някои конкуренти.

Френската компания отчете приходи от 5,66 милиарда евро (6,81 милиарда долара) в сравнение с 6,24 милиарда евро за предходната година. Продажбите са спаднали с 9,4% на отчетна основа и с 3,3% на сравнима основа.

Анализаторите предвиждаха консенсусни продажби в размер на 5,59 милиарда евро.

„Продължаваме да очакваме връщане към подобен ръст на продажбите през второто тримесечие и към растеж на печалбата през втората половина на 2021 г.", заявиха временните съпредседатели на Danone Вероник Пенкиенати-Бозета и Шейн Грант, цитирани в прессъобщение.

Компанията, под ръководството на напусналия изпълнителен директор Фабер, следва стратегия, насочена към диверсификация с бързо растящи продукти, включващи пробиотици, протеини и растителни съставки, за да смекчи по-бавния растеж на млечните продукти.

Пандемията на COVID-19 обаче усложни перспективите пред френската компания, която произвежда бутилирана вода Evian, и страда, тъй като продажбите в ресторантьорския сектор намаляват по време на наложените от властите по света мерки. Междувременно продажбите на адаптирано мляко са засегнати от забавянето на раждаемостта в Китай.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:13 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още