Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Филми без премиера в кино салон ще могат да се борят за „Оскар“ догодина

Правилата ще бъдат променени само за 93-та церемония по раздаването на престижните статуетки през 2021 г.

Филми без премиера в кино салон ще могат да се борят за „Оскар“ догодина

Снимка: GettyImages.com

Американската филмова академия съобщи, че е разширила правилата за приемане на филми в надпреварата за награда „Оскар“ и ще допуска и такива, които не са имали премиера в кино салон заради повсеместното затваряне на кина в САЩ, съобщава Wall Street Journal.

За първи, и единствен според Академията, път филм, който се е появил само в стрийминг платформа, ще може да се състезава в категорията за най-добър филм и за други статуетки.

Промяната, предизвикана от затварянето на кино салони заради коронавируса, е практически и философски скок за Академията, която спазва стриктни правила за наградите си, смятани за най-престижни в киното. Сега филми, които е трябвало да имат премиера в кино салон, но вместо това са се появили в дигитални платформи, ще бъдат допуснати в основни категории.

Правилата ще бъдат променени само за 93-та церемония по раздаването на наградите, която трябва да се състои на 28 февруари 2021 г., съобщи Академията.

Още по темата
„Академията твърдо вярва, че няма по-велик начин да преживееш магията на филмите от гледането им в кино салон. Нашият ангажимент в това отношение остава непроменен и непоколебим“, отбелязва организацията в писмено комюнике.

След затварянето на кино салоните през март десетина филма, които трябваше да имат премиера на голям екран, бяха пуснати в дигитални платформи или в услуги за стрийминг на видео. Сред заглавията до момента са филмът от анимационната поредица „Тролчета: Турнето“ и новата комедия на Джъд Апатоу The King of Staten Island.

Очаква се да ги последват още заглавия, тъй като кино салоните остават затворени в обозримо бъдеще.

През последните години позицията на Академията за филмите в платформи за стрийминг на видео е противоречива. Ръководители, които искат разширяване на полето на наградите „Оскар“ с включване на филми, пуснати само в Netflix или Prime на Amazon, например, казват, че организацията не се съобразява с променящите се навици на потребителите. Според други опазването на гледането на филми на голям екран е основна мисия на Академията.

Напрежението е най-силно по отношение на Netflix, която получи множество номинации за Оскар за филми като „Рома“ и „Ирландеца“, които са гледани предимно у дома. Според изискване, което във вторник беше временно замразено, Netflix трябваше да излъчва за кратко тези филми и в кино салони, за да могат да се състезават за наградите.

Новото правило ще включва и филми, които студиа като Walt Disney и Universal Pictures на Comcast са предвидили директно за излъчване в дигитални платформи или собствените им услуги за стрийминг на видео.

Академията съобщи, че промяната на правилата е в сила само до повторното отваряне на кино салоните. Дотогава студиата, които се надяват филмите им да бъдат гледани от членовете на журито, трябва да ги качат в сайт за стрийминг на видео, достъпен само за представители на Академията.

„Много съм доволен, че Академията прецени, че трябва да направи изключение и то идва от компания, която вярва изцяло в киното“, казва Тим Куин, главен изпълнителен директор на Neon, независим лейбъл, който разпространява тазгодишния носител на статуетката за най-добър филм „Паразит“. „Обстоятелствата са извънредни и те взеха правилното решение, за което трябва да бъдат поздравени“, допълва той.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Японски компании подкрепят своите продажби в Китай с реклами на живо