Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

След силно начало на 2021 г. Adidas повишава прогнозата си

Компанията увеличава приходите си с над четвърт, силен ръст има и на печалбата

След силно начало на 2021 г. Adidas повишава прогнозата си

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

След причинения от пандемията шок през миналата година компанията за спортни стоки Adidas започна новата година със значителен ръст. „Постигнахме отличен ръст на продажбите и силни подобрения на рентабилността“, заяви в петък изпълнителният директор на Adidas Каспер Рорстед. С оглед на добрите резултати включената в състава на водещия германски борсов индекс Dax компания повиши малко прогнозата за цялата година.

Приходите на втората по големина компания за спортни стоки в света се повишиха през първото тримесечие, коригирани спрямо валутните ефекти, с 27% до 5,2 млрд. евро. Без валутни корекции увеличението е от 20 процента. Анализаторите очакваха средно приходи за 5 млрд. евро.

Наблюдава се и силен ръст и на оперативната печалба. Тя нараства от 48 на 704 млн. евро. Това съответства на оперативен марж от 13,4%, след 1,1% през предходната година. Печалбата от продължаващите операции - т.е. без дъщерното дружество Reebok, което се продава - се увеличи от 26 на 502 млн. евро.

Сега Рорстед очаква увеличение на продажбите от над 10% за годината като цяло - вместо до 10%, както преди. Оперативният марж трябва да продължи да се увеличава от 4 на 9 до 10 процента. През първото тримесечие Adidas отчете ръст във всички области и региони, а обувният бизнес се разраства особено силно.

За текущото второ тримесечие, което през миналата година беше особено засегнато от блокирането по време на пандемията, Рорстед дори очаква над 50% увеличение на продажбите. „Нашите запаси са здрави, нашата гама от иновативни продукти е добре запълнена. Основните спортни събития през годината ни дават възможност да представим нашата марка на милиарди потребители“, каза той, цитиран от Handelsblatt.

Как се представиха конкурентите?

По-малкият, но много пъргав конкурент Puma вече беше представил данните. Конкурентът на Adidas увеличи приходите си през първото тримесечие, коригирано спрямо валутните ефекти, с 26 процента до почти 1,5 млрд. евро. Puma успя да удвои оперативната си печалба (EBIT) до 154 млн. евро.

Производителят на спортни стоки Under Armour тръгна дори още по-стръмно нагоре. Продажбите на американците са нараснали с 35% до 1,3 млрд. долара през първото тримесечие, водени предимно от голямото търсене в Азия и САЩ.

Лидерът на световния пазар Nike трябваше да се бори с последиците от блокирането и проблемите с доставката през последните няколко месеца. Продажбите на американската група се увеличиха през третото тримесечие на 2020/21 (към края на февруари) само с три процента до 10,36 млрд. долара и по този начин не отговориха на очакванията на анализаторите. За цялата година, която продължава до края на май, Nike прогнозира ръст на продажбите от 10 до 15 процента. Това е по-малко от очакваното от анализаторите.

Adidas, Nike и Puma залагат на големите спортни събития

Като цяло очакванията в спортната индустрия са добри. Онлайн продажбите по време на пандемията се увеличиха значително за всички доставчици. В рамките на блокиранията много хора преоткриха бягането и другите спортове за себе си и поръчваха нови обувки и тениски. Освен това някои поръчаха и спортни панталони за домашния си офис.

Големите събития, които бяха замразени, биха могли да дадат допълнителен тласък. Шефът на Puma Бьорн Гулден заяви, че е уверен, че и Европейското първенство по футбол, както и Олимпийските игри в Токио всъщност ще се състоят. 

По-специално Европейското първенство по футбол вероятно ще генерира допълнителни приходи за Adidas, Nike и Puma, защото феновете купуват фланелки от любимите си отбори. При Олимпийските игри няма такъв пряк ефект до такава голяма степен. След Олимпиади обаче често хората започват да  спортуват повече, казва Гулден.

Adidas пострада тежко от пандемията през миналата година, защото обектите на търговците на дребно трябваше да останат затворени за дълго време. Продажбите са спаднали с 16 на сто до 19,9 млрд. евро. С новата си средносрочна стратегия шефът на Adidas Рорстед иска да увеличи приходите средно с 8 до 10 процента всяка година до 2025 г.

Акциите на Adidas се възползваха от бързото възстановяване след катастрофата от коронакризата през миналата година. От началото на годината обаче цената спадна с 15%.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Как се използва опцията "Създай залог" в Betano