Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

България е трета по ръст на продажбите на нови коли в ЕС от януари до април

От общо 23 страни в ЕС, които отчитат спадове през април, България записва най-малко понижение

България е трета по ръст на продажбите на нови коли в ЕС от януари до април

Снимка: Pixabay

България е трета по ръст на продажбите на нови коли в Европейския съюз за периода от януари до април, а само в рамките на месец април бележи най-слабото понижение сред страните, регистрирали спад на регистрациите, сочат данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).

Продажбите на нови леки коли в България през април се свиват на годишна база с 1,8% до 2357 броя спрямо 2400 превозни средства за същия месец на 2021 г. От общо 23 страни в Европейския съюз (ЕС), които отчитат спадове през април, България записва най-малко понижение. Само четири държави членки бележат повишение – Румъния (+23,4%), Ирландия (+10%), Хърватия (+2,7%) и Швеция (+0,3%).

През април България прекъсва положителната серия от пет поредни месеца на ръст на продажбите на годишна база, като обемите през миналия месец са вторите по големина за последните девет месеца след данните за март, когато регистрациите достигат 2697 броя.

Общо за ЕС продажбите на леко автомобили през април се свиват с 20,6 на сто до 684 506 броя спрямо 862 443 превозни средства за същия месец на миналата година. Това е десети пореден месец на спад на годишна база за блока.

Извън ЕС, регистрациите в Исландия нарастват със 79,6% на годишна база, докато тези в Норвегия и Швейцария се понижават съответно с 26,1% и 29,1 на сто.

В Европа продажбите отчитат спад от 20,2% до 830 447 броя спрямо 1 040 027 превозни средства преди година.

Първите четири месеца

Регистрациите на нови леки автомобили в България нарастват в периода януари-април с 13,1% до 9031 броя спрямо 7984 броя преди година. Тук страната ни е трета по ръст в ЕС след Румъния (+35,6%) и Словакия (+13,9%). Общо 19 страни членки записват спадове, като най-големи са в Италия (-26,5%), Дания (-23,8%) и Финландия (-23,5%).

Продажбите за първите четири месеца в ЕС се понижават с 14,4% до 2 930 366 броя спрямо 3 422 714 броя преди година.

Извън блока, регистрациите в Исландия се увеличават с 58,8% на годишна база, докато тези в Норвегия и Швейцария се свиват съответно с 15 на сто и 11%.

Общо за Европа продажбите на нови леки коли се понижават с 13 на сто до 3 583 587 броя спрямо 4 120 715 броя за първите четири месеца на 2021 г.

Автомобилни производители

Продажбите на германската група Volkswagen през април се понижават с 27,1% до 167 786 превозни средства спрямо 230 038 автомобила година по-рано. За първите четири месеца продажбите на компанията се свиват с 18% до 720 385 броя спрямо 878 781 броя за същия период на 2021 г. Пазарният ѝ дял отчита спад до 24,6% от 25,7 на сто.

Концернът Stellantis записва намаление на продажбите от 32,1% през април до 137 455 броя спрямо 202 306 броя преди година. За първите четири месеца регистрациите се свиват с 26 на сто до 596 968 броя спрямо 806 603 броя за същия период на 2021 г. Пазарният дял на компанията се понижава до 20,4% от 23,6 на сто.

Френската Renault отчита 18,2% спад на продажбите през април до 64 778 броя спрямо 79 154 броя година по-рано. За първите четири месеца регистрациите се свиват с 10,5 на сто до 289 695 броя спрямо 323 805 броя за същия период на 2021 г. Пазарният дял на групата нараства до 9,9% от 9,5 на сто.

Южнокорейската Hyundai Group записва ръст в продажбите както през април (+10,8%), така и за първите четири месеца (+13,6%). Пазарният дял на концерна нараства до 9,6% от 7,2 на сто година по-рано.

Toyota измества BMW по пазарен дял, записвайки лек спад на продажбите през април и периода януари-април съответно в размер на 3,6% и 1,1 на сто. Пазарният дял на японския концерн нараства до 7,2% от 6,2 на сто.

BMW и Mercedes-Benz отчитат спадове както през миналия месец, така и в периода януари-април. Пазарният дял на баварския концерн достига 7%, докато този на производителя на S-Class достига 5,9%.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари ()


Още от Новини
Stellantis: Автомобилният пазар ще се срине, ако електромобилите не поевтинеят