IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Geely ще атакува Tesla в Китай с нова марка премиум автомобили

Името на новия бранд вероятно ще бъде Zeekr, твърдят източници

11:39 | 19.03.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Китайският производител на автомобили Zhejiang Geely Holding Group Co. планира да обособи нова марка електрически автомобили, тъй като се стреми да стане по-конкурентоспособен в сегмента, доминиран от Tesla Inc., съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с темата.

Компанията, която е собственик и на шведския концерн Volvo, обмисля множество марки, които да бъдат управлявани от нейното звено Lingling Technologies. Източниците споменават Zeekr EVA, Zeekr Power и Zeekr OS. 

Марката Zeekr ще предлага електромобили, насочени към премиум сегмента.

Основателят на Geely, милиардерът Ли Шуфу, е начело на втория опит на компанията да електрифицира продуктовата си гама, след като предишните усилия, известни като инициативата Blue Geely, не успяха да постигнат целта си  - 90% от общите продажби на концерна до 2020 г. да представляват автомобили, използващи нов вид енергия.

Geely, която се превърна в най-големия частен производител на автомобили в Китай, като привлече клиентите в сегмента на автомобилите от по-нисък и среден клас, сега се фокусира върху премиум пазара на електромобили, за да привлече купувачите от конкуренти като Tesla и Nio Inc.

През последните няколко месеца Geely продължава да напредва по отношение на електромобилите, сключвайки споразумения за сътрудничество с компании като Baidu Inc., Foxconn Technology Group и Tencent Holdings Ltd.

В понеделник Geely Technology Group Co. подписа споразумение с местните власти за инвестиране на 30 млрд. юана (4,6 млрд. долара) за изграждане на фабрика за батерии в Ганджоу, провинция Дзянси, с годишен капацитет от 42 гигаватчаса.

Geely също ще използва марката Zeekr, за да установи по-ориентиран към начина на живот на потребителите подход, възприет по-рано от Nio, която разполага със специални клубове за шофьори и изгражда лоялност в клиентите чрез събития и стоки като дрехи, храни и електронни устройства, допълват източниците.

Миналата година Geely продаде 68 142 броя автомобила, използващи нов тип енергия, които представляват около 5% от общите доставки на компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:32 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още