Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

И Uber успя да удвои приходите си, но разочарова Wall Street

Това, което търсим, е непрекъснато разширяване извън храните, казва анализаторът в JMP Securities Рон Джоузи

И Uber успя да удвои приходите си, но разочарова Wall Street

Снимка: Bloomberg LP

Само ден след като стана ясно, че вторият по големина американски посредник на пазара за споделени пътувания Lyft Inc. успява да удвои приходите си през второто тримесечие, същото обяви и по-големият конкурент Uber Technologies Inc.

Uber удвои приходите си до 3,9 млрд. долара през второто тримесечие в сравнение със същия период на миналата година. По отношение на печалбата обаче компанията не успя да отговори на очакванията на инвеститорите, като публикува нетна печалба от 1,1 милиарда долара за тримесечието, воден от положителния балансов ефект от дяловете в китайския конкурент Didi и компанията за автономни автомобили Aurora. Коригираната загуба преди лихви, данъци и амортизация е малко над половин милиард долара - по-слаба от очакваното.

Сумата е по-висока от предходното тримесечие, но по-ниска спрямо година по -рано. Анализаторите очакваха загуба от 325 млн. долара според средна оценка на анализаторите, съставена от Bloomberg. Акциите на Uber загубиха повече от четири процента в следборсовата сесия.

Още по темата

Uber заяви, че през третото тримесечие загубата ще бъде под 100 млн. долара и че брутните резервации ще бъдат в диапазона между 22 млрд. и 24 млрд. долара. Прогнозата е приблизително в съответствие с очакванията на анализаторите. Компанията обаче предупреди, че по-широко разпространение на делта варианта може да промени резултатите.

„Инвестирахме във възстановяването си, като инвестирахме в шофьори и постигнахме силен напредък“, заяви главният изпълнителен директор на Uber Дара Косровшахи в изявление.

Очакванията към Uber вече бяха намалени в сряда, след като Lyft Inc., втората по големина американска компания за споделени пътувания, обяви слаба прогноза за третото тримесечие. И двете акции отчетоха спадове по време на редовната сесия. Lyft обаче доказа, че бизнесът ѝ може да бъде печеливш, поне при пренебрегване на компенсациите на базата на акции и други разходи. Lyft реализира първата си коригирана печалба през второто тримесечие. Uber от своя страна заяви, че ще генерира тримесечна коригирана печалба до края на годината.

Uber използва пандемията като възможност да се диверсифицира още повече от пътуванията. Базираната в Сан Франциско компания направи голям залог на товарите с покупката на Transplace за 2,25 млрд. долара през миналия месец. Тя също така се насочи към доставките на хранителни стоки и алкохол чрез придобивания, добави към услугите си идоставката на пакети и сключи партньорство с GoPuff за превозване на артикули от конвенционални магазини.

„Това, което търсим, е непрекъснато разширяване извън храните“, каза пред Bloomberg Рон Джоузи, анализатор в JMP Securities. „Бойното поле, което се развива в момента, е всичко да бъде доставено в рамките на час или два“.

Uber доставя ястия от ресторанти от 2014 г., но пандемията драстично ускори растежа. Брутните резервации от поръчки за доставка през второто тримесечие почти са се удвоили спрямо същия период на миналата година до 12,9 млрд. долара. Растежът беше забавен в сравнение с първото тримесечие. „Хиперрастежът вероятно е приключил“, написа още през юли Мандип Сингх, анализатор от Bloomberg Intelligence.

Приходите през второто тримесечие се удвоиха на годишна база до 3,93 милиарда долара, надминавайки прогнозите на анализаторите. Броят на хората, използващи услуга на Uber, е бил 101 милиона през второто тримесечие, в съответствие с прогнозите.

Косровшахи каза, че Uber ще обмисли продажбата на акции на Didi или други дялове, които се оценяват на близо 15 милиарда долара. Сред тях могат да са също книжа на Grab Holdings Inc. в Югоизточна Азия и Joby Aviation LLC. Той изтъкна Didi като по-скоро финансов интерес, отколкото стратегически. „Нямаме намерение да се изявяваме като инвестиционен посредник, но имаме достатъчна ликвидност, за да гарантираме, че имаме гъвкавостта да запазим тези позиции“, каза Косровшахи в конферентния разговор с анализаторите в сряда.

Предизвикателствата в бизнеса с пътуванията продължават. Много шофьори се отказаха от работата по-рано по време на пандемията, когато търсенето се изпари, както и заради опасенията за собственото си здраве. През последните месеци заради засиленото ваксиниране се завърна и търсенето, но завръщането на шофьорите не вървеше в крак с него. Uber заяви през април, че ще похарчи 250 милиона долара, за да привлече повече шофьори, като раздаде бонуси и други стимули. Разпространението на делта варианта създава нов, непредсказуем проблем за транспортния бизнес, поясняват от компанията.

Междувременно за първи път Uber обяви размера на своя бизнес за доставка на хранителни стоки в САЩ и Канада, което позволява да се правят сравнения с лидера на пазара Doordash. Uber посочи, че двете компании растат с подобни темпове. Doordash отчита резултатите си за второто тримесечие следващата седмица. Uber заяви, че бизнесът ѝ е генерирал брутни резервации за 26 милиарда долара през второто тримесечие, в сравнение с 39 милиарда долара брутна стойност на поръчките, генерирани от Doordash. 

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
България е сред държавите в ЕС с най-слаба моторизация на населението