Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Жени създадоха Volvo за жени

Представителките на нежния пол дават отговор на въпроса как трябва да изглежда идеалният женски автомобил

Жени създадоха Volvo за жени

Снимка: Архив Ройтерс

Мъжете, които създават автомобили, много трудно могат да разберат срещуположния пол. Това признават дори в копания като Volvo, където логиката и рационалността никога не се оставяли място за сексизъм.  За да създадат идеалния женски автомобил, шведите просто привличат цял екип от дами, а крайният резултат от тяхната работа е концептуалният Volvo YCC, съобщава Automedia.bg.

Автосалонът в Женева традиционно се провежда в началото на март и неизменно съвпада с Международния ден на жената. За повечето производители това е стечение на обстоятелствата, но във Volvo решават да се възползват от този факт през 2004 г. Три години по-рано инженерите на компанията си задават въпроса „Как трябва да изглежда идеалният женски автомобил?”. И след като не успяват да намерят отговор, се обръщат към представителки на нежния пол, които сформират отбор от талантливи инженери и дизайнери.

„Отборът мечта” е напълно готов през октомври 2001 г., като шефовете на Volvo му дават пълна свобода на действие. Задачата е максимално проста – направете автомобил, който изцяло да отговаря на желаниета на жените, на техните настроения и на анатомичните им особености.

Резултатът от труда на Мари Видел Кристиансен, Ева-Лиза Андерсон, Елен Холмберг, Мари Угли, Камила Палмерц, Синтия Чарвик, Ана Розен, Лена Екелунд и Татяяна Бутович-Тем е готов в началото на 2004 г. Автомобилът получава името Volvo YCC, в което YCC се превежда като Your Concept Car – „Твоят концептуален автомобил”.

Премиерата на машината е именно на автосалона в Женева. Всъщост YCC представлява компактно купе с 4 места и футуристичен дизайн. Задната врата се отваря заедно със стъклото, което формално превръща колата в хечбек. С това обаче „традиционните” решения приключват, тъй като всичко е подчинено на това какъв искат да видят своя автомобил повечето дами.

Да вземем, например, капака – такъв в случая липсва. Целият преден панел се сваля, като това може да стане единствено на специален стенд в сервиза, разполагащ с необходимото оборудване. Под този панел е поставен хибридният силов агрегат, който също е направен според разбиранията на жените и се състои от комбинация от 3-литров мотор с 5 цилиндъра и електродвигател. Мощността му е 218 к.с.

Още по темата

Двигателят с вътрешно горене е така проектиран, че се нуждае от смяна на масло чак след 50 000 км пробег. Агрегатът разполага и със специална система, която предупреждава шофьора кога е настъпил моментът за смяна на маслото и подава сигнал до сервиза, който да очаква посещение. Същото важи и за спирачните накладки.

Изобщо автомобилът е направен с цел максимално удобство. Гумите, разбира се, са с технология runflat, а каросерията е покрита със специално фолио, което отблъсква мръсотията. Пози този начин се запазват блясъкът и чистотата на превозното средство.

Не по-малко интересен е и интериорът. Достъпът до салона става през врати, тип „крила на чайка”, които се отварят дистанционно. Така жената може да влезе без проблем в автомобила, дори ако ръцете й са заети. Самият салон е подчинен изцяло на максималния комфорт и практичността.

Има, разбира се, и особености, предназначени изцяло за дамите. В подглавниците има специални отвори за косата на шофьорката, а някои от елементите в салона могат да се свалят и да се сменят в зависимост от настроението. Управлението на ръчната спирачка и на автоматичната скоростна кутия са поставени на волана, като идеята е, че няма да пречат на жената, ако тя реши да се обърне и да види как е детето, седящо отзад.

Volvo YCC така и не стига до серийно производство, но и шведите никога не са има идея за подобно нещо. Концептът просто дава представа за това какво очакват жените от автомобилите. И, ако се замисим, голяма част от идеите, реализирани в концепта, вече се използват масово в наши дни.

Например, YCC има система за автоматично паркиране, с каквато разполагат много марки. Селекторът на автоматичната скоростна кутия е поставен на волана – нещо, което също вече е факт. Затова може би е време на „отбора-мечта” на Volvo да се повери разработката на нов автомобил, които също да покаже нещо ново?

По статията работи: Automedia.bg

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Volkswagen и Ford обмислят сливане в най-голямата автомобилна компания в света?