Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Tesla изненада със силни резултати през третото тримесечие

Новите продукти на производителя на електромобили обаче застрашава маржовете му

Tesla изненада със силни резултати през третото тримесечие

Снимка: Архив Ройтерс

Tesla постигна изненадваща печалба за третото тримесечие, като успокои опасенията на инвеститорите, че целта за растеж и рекордно производство ще е за сметка на финансовата стабилност, съобщава в. Wall Street Journal.

Компанията съобщи, че ще продължи да постига печалба, но предупреди, че новите продукти може да засегнат маржовете й.

Книжата на Tesla поскъпнаха с 20% в следборсовата търговия.

„Положихме големи усилия да контролираме разходите си“, заяви главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск по време на конферентен разговор с анализатори в сряда. „Оперативните ни разходи сега са на най-ниското си ниво от началото на производството на Model 3”, допълни той.

Компанията съобщи, че пробното производство на компактния й автомобил Model 3 е започнало в нов завод в Китай, а производството на новия й компактен спортен автомобил Model Y изпреварва графика и се очаква да бъде пуснат в продажба през лятото на следващата година. Заводът в Китай е още един знак за амбицията на Tesla да стане глобална сила в автомобилното производство.

Още по темата

Компанията обяви печалба от 78 цента на акция за трите месеца до 30 септември, докато анализаторите очакваха загуба от 46 цента на акция. Година по-рано Tesla обяви печалба от 1,75 долара на акция.

Рекордните доставки са помогнали на Tesla да заздрави финансите си, като мнозинството от клиентите са се насочили към по-евтиния Model 3. Но докато компанията засилва производството на Model 3, продажбите на луксозните й автомобили намаляват.

Приходите за третото тримесечие са се свили до 6,3 млрд. долара спрямо 6,82 млрд. долара година по-рано на фона на спада с 37% на доставките на коли от Model S и Model X.

Анкетирани от FactSet анализатори очакваха приходи от 6,43 млрд. долара.

Компанията съобщи, че е напът да достави над 360 хил. автомобила през 2019 г., което е в долния край на желания диапазон между 360 хил. и 400 хил. коли.

Tesla постигна две поредни тримесечия на рекордни доставки на автомобили тази година, след като не успя да отговори на очакванията по-рано тази година. Компанията трябва да достави най-малко 104 800 автомобила през трите месеца до 31 декември, за да достигне долния край на прогнозирания диапазон.

Tesla, която първоначално насочи усилията си към луксозните големи седани Model S и джипове Model X, пренасочи вниманието си към Model 3. По-малката кола е съставлявала около 82 на сто от доставените 97 хил. коли през третото тримесечие. Tesla съобщи, че иска да превърне Model 3 в кола за масовия пазар и му определи по-ниска цена, която е наполовина на цената на автомобилите от луксозните й модели.

Началната цена на Model 3, посочена на сайта на компанията, е 39 хил. долара, като се изключат предвижданите спестявания от бензин и данъчните облекчения. Tesla работи за намаляването на цената до 35 хил. долара чрез съкращаване на работни места и затваряне на заводи.

Въпреки понижаването на цените компанията съобщи, че брутните й маржове са се подобрили чрез намаляване на производствените и материалните разходи.

Оперативните разходи са намалели с 16% спрямо година по-рано до 930 млн. долара. Главният финансов директор на компанията Зак Киркхорн отбеляза, че тя е намалила разходите, като е направила „подобрения в часовете труд на кола“, както и в логистичните и складовите си операции и доставките.

Продажбите на Model 3 са подкрепили свободните парични потоци на Tesla, метрика, която се смята за важна за стабилността на компанията, защото подкрепя операциите и й помага да поддържа активите си.

Tesla е регистрирала парични потоци от 371 млн. долара през третото тримесечие спрямо 614 млн. долара за трите месеца до 30 юни. Кешовите резерви на автомобилната компания възлизат на 5,3 млрд. долара.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (4)

2
 
2
 
4
clwnjester до: Бидонойл
преди 8 месеца
"вместо да раздава дивиденти е избрал да влага всеки долар приход и каквото успее да измъкне от инвеститорите в нови производства"

Точно тука е проблемът. Проблемът, е че освен "приход" има и разход. И тоя разход е бил винаги повече от прихода, бая бая повече. Все едно да напълниш една кофа с вода (от инвеститорите) и само да взимаш от нея без да я пълниш (шото си на загуба всека година). За това e и дупката от 5 милиарда натрупани загуби на баланса. Ако си кара с по един милиард загуба на година след 5 години капиталът от инвеститорите свършва и няма да има Теслата. Ще остане само дръжката...

Да батко ти мое да е всекъв мечтател, ако не си оправи бакиите до 5г., финтио ла комедия :)))
4
 
10
 
3
преди 8 месеца
Няма профилна снимка
Перефразирайки един велик политик :
Не е важно на Мъск да му пука за инвеститирите.
Важно е на инвеститорите да им пука за Мъск.
Всъщност това , че не му пука е част от гения му!
Радвам се , че има достатъчно голяма "критична" маса
на които им е писнало от глобалното автомобилно статукво
и които ще подкрепят Мъск до край.
Тези хибриди, с които уж борят замърсяването - могат да си ги заврът на ...едно място.

дано само набора ( Мъск ) да издържи !
:-)
3
 
13
 
2
Бидонойл до: clwnjester
преди 8 месеца
Няма профилна снимка
Компанията всъщност има не лоши резултати, но Тесларов вместо да раздава дивиденти е избрал да влага всеки долар приход и каквото успее да измъкне от инвеститорите в нови производства. Целта му е да отхапе възможно най-голямо парче от пазара, докато там все още не са налaзили свръх-богатите автомобилни гиганти. Ако агресивната му стратегия не го докара до фалит, той ще е човекът създал компания от нищото, която се е превърнала в автомобилен лидер. Чак тогава ще дойде времето да обере парсата. А за инвеститорите си прав, че не му пука.
11
 
10
 
1
преди 8 месеца
И кво.... Теслсата до сега е все на загуба. Кви хора инвестират там, явно само мечтатели, наивици и спекуланти... за други не се сещам. А батко ви Илон Мъск не го интересуват инвеститорите. Него го интересува Марс, звездите и прочеее... И си е прав... То който яде баницата ко е виновен... Крайно време е да измисли некоя друга компаниика, и да я изкара публична... Ама пак тъййй, все да е на загуба :))))

Още от Новини
Tesla сви цената на своя Model Y с 3 хил. долара