Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Volkswagen се справя по-добре със забавянето на пазара от конкуренцията

Групата е успяла да продаде повече превозни средства с по-високо и по-скъпо оборудване и се възползва от нова регулация в счетоводството си

Volkswagen се справя по-добре със забавянето на пазара от конкуренцията

Снимка: Ройтерс

Въпреки спада в продажбите на световните автомобилни пазари германският концерн Volkswagen се е справил сравнително убедително през първите три месеца на годината. Консолидираните приходи от продажби се увеличиха с 3,1% до 60 млрд. евро през първото тримесечие, пояснява компанията.

Оперативната печалба се понижи леко от 4,2 млрд. евро на 3,9 млрд. евро. Това обаче включва редица специални ефекти, които правят сравнимостта с предходната година по-трудна. Повечето анализатори прогнозираха оперативна печалба на това ниво. При конкурента Daimler бе отчетен спад на печалбата от 16% в началото на годината, пояснява DPA.

Още по темата

VW се възползва, от една страна, от нова регулация в счетоводството си. Около 400 млн. евро са добавени към оперативната печалба чрез преоценка на финансови инструменти (деривати). На тази основа Volkswagen постигна оперативен резултат преди специални ефекти от 4,8 милиарда евро, което е увеличение с 600 млн. евро в сравнение с предходната година. По този начин оперативната възвръщаемост възлиза на 8,1% (1-во тримесечие на 2018 г. - 7,2%).

Но и през първото тримесечие на тази година правните рискове отново оказват ефект. Автомобилната компания от Волфсбург трябваше да задели малко под 1 млрд. евро за тях. В резултат оперативната печалба след отчитане на еднократни ефекти спадна до 3,9 млрд. евро, а оперативният марж е едва 6,5%.

Новите отписвания отново са свързани с Дизелгейт, а общият размер на провизиите сега възлиза на около 30 млрд. евро.

По този начин в началото на годината VW отговаря напълно на прогнозата за маржа, който важи за цялата 2019 година. Преди отчитането на еднократните ефекти компанията от Волфсбург възнамерява да постигне оперативна възвръщаемост между 6,5 и 7,5 процента. След отчитане на всички еднократни такси, като например от Дизелгейт, маржът за цялата година трябва да бъде в долния край на този диапазон.

Подобно на всички други производители на автомобили Volkswagen е изправен пред по-слабо търсене по целия свят. Според анализ на пазарните изследователи от LMC Automotive световните продажби на леки и лекотоварни автомобили са се понижили с 6,7% до 22,5 млн. автомобила през първото тримесечие.

Особено на най-големия автомобилен пазар - Китай, отново има спад, за първи път след 20 години непрекъснат растеж. VW е лидер на пазара в Народната република с дял от около 18%. Броят на продадените превозни средства на компанията се е свил с 2,8% до 2,6 млн. автомобила през първото тримесечие.

Volkswagen оправдава сравнително доброто представяне през първото тримесечие, въпреки намаляващото търсене в глобален план, с няколко фактора. Групата е успяла да продаде повече превозни средства с по-високо и по-скъпо оборудване, което е направило възможно налагането на по-високи цени.

Цялата група също така се е възползвала от благоприятните промени при валутните курсове. Например еврото се обезцени значително спрямо щатския долар през последните няколко месеца. През първото тримесечие доброто развитие на бизнеса в областта на финансовите услуги също помага на цялата група. Отдел „Лизинг и финанси” увеличава оперативната си печалба през първото тримесечие от 608 на 638 милиона евро.

В същинския автомобилен бизнес развитието е значително по-лошо, особено при марките Audi и Porsche. През първото тримесечие Audi е продала много по-малко автомобили, отколкото през предходната година. Оперативната печалба е спаднала с 200 млн. евро до 1,1 млрд. евро. В резултат оперативният марж се свива за пръв път до малко под важното ниво от осем процента (предходната година: 8,4 процента).

И Porsche е продала по-малко превозни средства. Оперативният резултат намалява с 11,6% до 829 млн. евро, като маржът спада до 15,9% (17,3%). Audi и Porsche все още срещат и по-големи проблеми с новите стандарти за сертифициране съгласно стандарта WLTP.

Основната марка VW, която представлява повече от половината от продажбите на автомобили в групата, остава относително стабилна. Оперативната печалба преди еднократни ефекти се увеличава от 879 на 921 млн. евро. Оперативният марж спадна леко от 4,4% на 4,3%.

Главният финансов директор на VW Франк Витер заяви в първата си реакция след публикуването на данните, че „развитието на продажбите и приходите през първите три месеца на текущата финансова година е доста радостно“.

Самият Витер обаче посочи, че Volkswagen се възползва от преоценката на финансовите инструменти. Тази позиция показвала „висока волатилност“. Това е ясна индикация от страна на финансовия директор, че оценката може да се обърне и да стане негативна. Volkswagen трябва да увеличи скоростта си в предстоящата трансформация, пояснява още мениджърът. „Повишаването на глобалните икономически рискове представлява сериозни предизвикателствата за нас“, подчертава Витер.

Както е известно, в рамките на своята трансформация Volkswagen търси място за нов завод в Централна и Източна Европа, в който ще се преместят производствата на Skoda Karoq и Seat Ateca. В същото време производството на Passat ще бъде преместено от Емден в завода на Skoda в Чехия, докато в заводите на VW в Цвикау, Хановер и Емден ще се асемблират електрически превозни средства.

Според последната налична неофициална информация компанията напредва с процеса на избор на местоположението за новия си завод в чужбина, а в шортлистата на кандидатите остават България и Турция. Очаква се по темата да заседава и Надзорният съвет на своето заседание на 14-и май, макар че решение може да не бъде взето и тогава.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Лицата на деня